Nema se para, ali ima se novi auto

Slika nije dostupna
Prodaja putničkih automobila u Hrvatskoj je u 2006. povećana za 11,7 posto - prodano je 78.775 novih automobila, što je 8.234 komada više nego li 2005. godine, podaci su Ministarstva unutarnjih poslova koje prenosi agencija Promocija Plus.

Tako je nakon blagog rasta prodaje od 1,35 posto u 2005. u odnosu na 2004. godinu u prošloj godini zabilježen znatniji rast prodaje novih automobila.

U 2006. najveći tržišni udjel od 14,5 posto imali su automobili marke Opel, kojih je prodano 11.407 komada.

Novih Renaultovih automobila istovremeno je prodano 9.499, uz tržišni udjel od 12,1 posto.

Po popularnosti na hrvatskom tržištu slijedi Volkswagen, koji je u Hrvatskoj tijekom 2006. prodao 7.727 novih automobila i postigao tržišni udjel od 9,8 posto.

Među prvih pet još su Peugeot (6.273 automobila što je udjel od 7,9 posto) i Škoda (5.644 komada, uz udjel od 7,2 posto).

Poredak prve četiri marke po prodaji ostao je isti kao i 2005. godine, a tada je na petom mjestu bio Citroen, dok je Škoda bila šesta.

U prošloj godini pak Citroen je zauzeo šesto mjesto s prodanih 5.284 automobila, a slijede Toyota (4.081 prodanih automobila), Fiat (3.945), Ford (3.185), Hyundai (3.079), Chevrolet (2.803), Seat (2.152), Mazda (2.057), Mercedes (1.419), Audi (1.304), BMW (1.119), Suzuki (1.118), Honda (1.055), Dacia (1.002), Kia (990 prodanih automobila), itd.

Među modelima, primat iz 2005. godine zadržala je Opel Astra s prodanih 7.115 komada, 1.519 više nego pretprošle godine. Tržišni udjel Astre među modelima je 9,03 posto.

Kao i 2005. godine i lani je na drugom mjestu po prodaji bio Renault Clio sa 4.945 prodanih primjeraka, što je za 916 više nego 2005. godine.

Fiat Punto potisnuo je Opel Corsu s trećeg mjesta, (zahvaljujući modelu Grande) i prodan je u 3.046 primjeraka. Corsa je s trećeg, pala na šesto mjesto, s prodajom od 2.497 komada.

Najveći skok među prvih deset načinila je Škoda Octavia, koja je s osmog mjesta 2005. godine došla na četvrto mjesto u 2006. s prodanih 2.924 komada.

Škoda Fabia pala je s četvrtog na peto mjesto s prošlogodišnjom prodajom 2.574 komada.

Od svih novih automobila registriranih 2006. godine, 45.240 ili 57,4 posto ima benzinski motor, a 33.535 ili 42,6 posto dizelski.

Najviše automobila, više od trećine, točnije 36,22 posto ukupnog broja, prodano je u zagrebačkoj regiji, a s udjelima od 8,8 i 8,5 posto slijede Splitsko-dalmatinska i Primorsko-goranska županija, dok najmanje udjele, manje od jedan posto imaju Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija u kojima je tijekom 2006. prodano 645, odnosno 407 novih automobila.