Bago na okruglom stolu

Mavrić: Inzistiramo da se s HRT-a makne oglašavanje

Slika nije dostupna
Koordinacija komercijalnih nakladnika upozorila je s okruglog stola o budućnosti komercijalnih medija u Hrvatskoj na kritično stanje po daljnji razvoj medija zbog neravnopravnosti tržišne utakmice uzrokovane povlaštenim položajem javnih nakladnika, posebice HRT-a.

Komercijalni nakladnici traže jasno definiranu javnu uslugu HRT-a, kao i ukidanje oglašavanja na programima državne televizije.

'Inzistiramo na tome da se oglasavanje na HRT-u makne, da se omoguci razvoj komercijalnih medija u trzisnoj utakmici u kojoj ce pobijedit onaj koji je bolji, a HRT nek ima svoju misiju definiranu zakonom', rekao je Dražen Mavrić, direktor Nove TV.

'Hrvatskoj treba javna televizija, apsolutno. Ali put do toga nije na taj nacin da se javna TV u svim segmentima tuce sa privatnim TV za istu publiku i na isti nacin, a da pritom ima i javni izvor sredstava', kazao je dr. Stipe Orešković, EPH.

Traži se jasno definiranje javne usluge HRT-a

Govoreći o aktualnom Zakonu o HRT-u koji bi ubrzo trebao u drugo saborsko čitanje, Marijan Jurleka iz Koordinacije komercijalnih nakladnika, je ustvrdio kako je HRT javni nakladnik koji će se i dalje dualno financirati - državnom subvencijom i prihodima od oglašavanja, te kako je riječ o jedinom nakladniku koji od države ima zajamčene prihode, a ta je državna subvencija u 2009. godini iznosila 1,3 milijarde kuna.

Prijedlog zakona o HRT-u iz prvog čitanja, po njihovom mišljenju, ne rješava problem neravnopravne tržišne utakmice. Koordinacija komercijalnih nakladnika traži jasno definiranje javne usluge HRT-a, postupno ukidanje oglašavanja na programima HRT-a tijekom četiri godine te spriječavanje favoriziranja HRT-a u procesu digitalizacije na štetu komercijalnih nakladnika.

'Priča nema smisla'

Po mišljenju v.d. glavnog ravnatelja HRT-a Josipa Popovca 'ta priča nema smisla'. Haranga na javni servis je neprimjerena jer, po njegovom mišljenju, javni se servis ne može održati ako nije financiran iz pristojbi i marketinga.

Zapitao se i bi li trebalo 200 milijuna kuna od marketinga koje bi se oduzele javnoj televiziji uložiti u rast profita privatnih korporacija. Državna tajnica u Ministarstvu kulture Nina Obuljen podsjetila je kako niti jedan hrvatski zakon nije prošao tako široku javnu raspravu kao što je to prošao Zakon o HRT-u.

>> VIDEO: Medijska i PR elita u Rovinju

Mislav Bago s Nove TV ustvrdio je kako se raspravom o javnoj i komercijalnoj televiziji stvara predodžba o novinarima prvog i drugog reda, dodavši kako bi umjesto o javnim i komercijalnim, bilo bolje govoriti o profesionalnim i neprofesionalnim televizijama. (Hina)