Premijer Plenković sa suradnicima obišao je riječko brodogradilište, održao sastanak s Upravom Uljanik grupe, u čijem je sastavu i riječki škver te sa sindikatima i radnicima. Dao je punu potporu opstojnosti brodogradnje sjevernog Jadrana.
Jedan od problema je taj što nova Uprava Uljanika još nije dostavila konačni plan restrukturiranja tvrtke. Radnici su počeli dobivati minimalac za rujan od Agencije za isplatu radničkih potraživanja, no i dalje su u štrajku do isplate pune plaće, ali i dok se ne smijeni Uprava riječkog škvera i počne nabavljati materijal za dovršetak naručenih brodova.
''Nama je cilj kao Vladi naći neko održivo rješenje koje će u budućnosti omogućiti objema kompanijama da funkcioniraju na tržišnoj osnovi. Shvaćamo značaj ne samo simbolički nego konkretan, gospodarski i Uljanika i 3 maja'', rekao je Plenković.
''Ja za razliku od dosadašnjih sugovornika nisam zadovoljan. Vrijeme prolazi, mi smo na ista meta, isto ostajanje'', kazao je Zlatko Komadina, župan primorsko-goranski.
''Baš ništa novog nismo čuli nažalost evo, nego smo mogu samo tako konstatirati, da sam stvarno puno više očekivao samim dolaskom predsjednika Vlade. Da će se nešto konkretnije reći'', rekao je Predrag Knežević, član kriznog stožera za spas "3. maja".
Radnicima 3. maja isplaćuje se minimalac za rujan koji je osigurala državna agencija. Knjiga narudžbi prazna, repromaterijala nema, a nema ni plana restrukturiranja.
''Nije gotov, nije mogao biti predan zato što Vlada čeka da imamo plan koji je održiv'', kaže Emil Bulić, predsjednik Uprave Uljanik grupe.
''Država se u ovom trenutku pojavila kao podrška u svim poteškoćama u koje su i 3 maj i Uljanik upali postoji interes više aktera'' rekao je Darko Horvat, ministar gospodarstva.
Komorno ozračje u riječkom škveru premijer je zamijenio svečanim otvorenjem početka izgradnje punog profila istarskog ipsilona.
Riječki škverani nadaju se da ipsilonom u punom profilu stizati i repromaterijal za njihovo brodogradilište u kojem sada vlada - zlokobna tišina.
Nastavak gradnje istočnog kraka Istarskog ipsilona
Početak gradnje istočnoga kraka Istarskog ipsilona, odnosno izgradnja punog profila na dionici od Rogovića do Tunela Učka u duljini od 28 kilometara, obilježen je u četvrtak prigodnom svečanošću kojoj je nazočio i premijer Andrej Plenković.
Riječ je o investiciji vrijednoj 1,2 milijarde kuna koja podrazumijeva 31 objekt od čega 11 vijadukata a radovi na dionici trebali bi trajati tri godine.
Prva dionica Rogovići - Cerovlje, duljine 12 kilometara trebala bi biti puštena u promet dvije godine nakon početka radova. Izvođač radova je grupacija Bouygues.
Ustvrdivši kako se radi o iznimno važnom projektu, predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković kazao je kako će njegova realizacija znatno pridonijeti gospodarskom razvoju Istre te bolje povezati Istarsku županiju s ostatkom hrvatske autocestovne mreže.
"Vjerujem da ćemo u sljedećim fazama koje se odnose na drugu cijev tunela Učka te dionicu od tunela do Matulja, pronaći dobar model financiranja. Činjenica da koncesija traje do 2032 godine po meni je jako dobar model za Hrvatsku", rekao je Plenković.
Ovim projektom, kako je rekao "bit će dovršeno partnerstvo koji traje već 23 godine, između Republike Hrvatske i Bouyguesa.
Dodao je da će ulaganja u fazu 2B1 utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto za vrijeme trajanja gradnje.
"Nadležno ministarstvo, zajedno s Bina-Istrom i Hrvatskim autocestama, ima zadaću da i dalje unapređuje cestovnu infrastrukturu, kako u Istri tako i u cijeloj Hrvatskoj", rekao je Plenković.
Današnji početak gradnje istočnog kraka Istarskog ipsilona ocijenio je velikim događajem, ne samo za Istru nego i za cijelu Hrvatsku.
Istaknuvši kako je Vlada puno uložila u prometnu infrastrukturu u proteklim godinama, premijer je najavio kako će se i dalje ulagati u ceste, zračne luke i riječni promet, a velike investicije planiraju se po njegovim riječima i u željezničkom prometu.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je kako je današnji dan poseban dan za Istru, jer će za tri godine biti povezana s ostatkom Hrvatske kvalitetnom cestovnom mrežom.
"Ovaj projekt je rezultat izvrsno ispregovaranog koncesijskog ugovora, a važno je da će sve izgrađeno ostati u vlasništvu Republike Hrvatske", ustvrdio je Butković.
Kaže da sadašnja Vlada "za razliku od drugih nije htjela prodavati autoceste koje su veliki potencijal, nego je pokrenula restrukturiranje kojim je stabilizirala cestovni dug i zadržala autoceste".
Ustvrdivši kako faza 2B1 predstavlja značajan impuls ulaganja u gospodarstvo, jer će oko 90 posto radova izvoditi hrvatske kompanije, generalni direktor Bina-Istre Dario Silić kazao je kako će investicija omogućiti dodatnih tisuću zaposlenih u razdoblju građenja i dodatnih 10 zaposlenih u razdoblju održavanja.
"U okviru koncesije, Bina-Istra je s ulaganjem u fazi 2B1 te ulaganjem u već izgrađene dionice sveukupno uložila 5,7 milijardi kuna u Istarski ipsilon", istaknuo je Silić.
Bina-Istra po njegovim riječima tu neće stati, jer predstoji faza 2B2 posebice druga cijev tunela Učka i dionica do Matulja.
Istarski župan Valter Flego rekao je kako će izgradnja faze 2B1 povećati razinu sigurnosti te dionice autoceste, smanjiti zagušenja, skratiti vrijeme putovanja autocestom, unaprijediti zaštitu okoliša te poboljšati gospodarsku i socijalnu koheziju i donijeti gospodarske koristi. (I.D. / Hina)