U Gradskoj upravi podsjećaju da Osijek od prosinca 2018. godine nema ustrojenu "pauk službu", a posljednji koncesionar za obavljanje te djelatnosti bila je privatna tvrtka "Pauk Osijek d.o.o", s kojom je tada raskinut ugovor na njihov zahtjev.
Umjesto privatnih koncesionara gradska komunalna tvrtka
Ugovor je raskinut zbog konstantnog pada broja premještenih vozila i pokušaja premještanja u razdoblju od 2013. do 2018. godine. Primjerice, 2013. godine premješteno je 2567 vozila, a 2018. godine samo 233 vozila, zbog čega je djelatnost postala neisplativa.
Kako se dosadašnja praksa povjeravanja uklanjanja nepropisno parkiranih vozila privatnim koncesionarima pokazala nedjelotvornom, u Gradskoj upravi odlučili su da će to ubuduće obavljati gradska komunalna tvrtka "Unikom".
Njoj je odlukom Gradskog vijeća potkraj svibnja povjerena djelatnost premještanja nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila na površinama javne namjene te blokiranja i deblokiranja vozila.
Na idućoj sjednici Gradskog vijeća, zakazanoj početkom srpnja, donijet će se odluka o prethodnoj suglasnosti na Opće uvjete isporuke komunalne usluge koju predlaže "Unikom", a nakon ustroja službe i nabave potrebne opreme, od MUP-a će se zatražiti suglasnost za obavljanje poslova nadzora i premještanja nepropisno zaustavljenih i parkirnih vozila.
U tijeku je javna nabava vozila za premještanje, lisica za blokadu vozila, informatičke opreme i softverske platforme, pa se očekuje da bi "pauk služba" mogla krenuti s radom početkom jeseni.
S obzirom na to da je posljednji privatni koncesionar odustao zbog neisplativosti, u Gradskoj upravi pojašnjavaju da "Unikom" projektu pristupa uz internu reorganizaciju postojećeg radnog kadra, a deponij za odlaganje nepropisno parkiranih vozila je u također vlasništvu tvrtke.
Zato će "Unikom" znatno lakše podnijeti rashode poslovanja nego privatna tvrtka, koja bi sama i "od nule" morala osigurati sve resurse. Osim toga, komunalne djelatnosti ne obavljaju se radi ostvarivanja dobiti već osiguranja usluga korisnicima, po načelu neprofitabilnosti, ističu u gradskim službama.
Jedna od posljedica nedjelovanja "pauk-službe" nakon 2018. je povećanje broja prometnih prekršaja iz nadležnosti prometnog redarstva. Najveći problem su predstavljala vozila koja su blokirala prolaz vozilima hitnih službi ili javnog prijevoza, a nije ih bilo moguće ukloniti.
Umjesto uklanjanja vozila s tramvajske pruge zvala se policija
Kroz to vrijeme vozila koja su, primjerice, bila nepropisno parkirana na tramvajskoj pruzi nisu se uklanjala, već se zvala policija, koja je svojim kanalima i provjerama pokušala u što kraćem roku pronaći vlasnika vozila.
Takvih zastoja u prosjeku je godišnje bilo 50-tak, a kritične točke bile su u Županijskoj i Divaltovoj ulici te u Ulici Josipa Jurja Strossmayera. Zastoji u tramvajskom prometu zbog nepropisno parkiranih vozila na tračnicama trajali su od nekoliko minuta do čak nekoliko sati, kažu u Gradskoj upravi.
Osječki gradonačelnik Ivan Radić očekuje da će "pauk-služba" povećati razinu komunalnoga reda, jer smatra kako je za grad veličine Osijeka nedopustivo da vozilo Hitne pomoći ili javnoga prijevoza ne može satima proći zbog nesavjesnoga vozača.
Kadrovski smo osnažili službu komunalnih i prometnih redara, u tijeku je nabava kamera koje će nadgledati promet u mirovanju u središtu grada, a na idućoj sjednici Gradskoga vijeća naći će se i nova odluka o komunalnom redu, kaže Radić.