U posljednjoj smo epizodi emisije Startaj Hrvatska imali prilike svjedočiti Martininu oduševljenju kad je saznala da SPAR od nje naručuje 3600 Špajz juha iz teglice, odnosno od svakog okusa po 900 komada. Narudžba je to koja je nagradila Martininu upornost i rad.
Martina svoje radne navike duguje svojim roditeljima. ''Moji roditelji bave se proizvodnjom eko kupina, borovnica, malina i jagoda i jako smo radišna obitelj. Sestra i ja smo kada smo bile male, da mama ne mora puno raditi, preuzele cijelo kućanstvo na sebe i tu se rodila moja ljubav prema kuhanju'', objašnjava mlada poduzetnica.
U kuhinji ju je posebno veselila jedna aktivnost, a to je bila izrada slastica. ''Prvi kolač ispekla sam sa svojih 6 godina i od tada ne prestajem praviti kolače. Svoj san ostvarila bih da sam upisala školu za slastičara, ali nisam'', kazala je Martina, koja je odmalena zamišljala kako će izgledati njezina slastičarnica.
U srednjoj je školi dobila nadimak ''mala od teglice''
Umjesto da slijedi svoje srce Martina je poslušala razum i upisala školu za dentalnog tehničara. No umjesto da uživa u srednjoškolskim avanturama, pojavili su se problemi sa zdravljem. ''U jednom trenu počeli su mi buktati prsti, naticati obrazi, počela sam se jako debljati. Osjećala sam se jako zbunjeno i tužno i počela sam se skrivati od drugih ljudi.''
Martina se našla u situaciji da je više vremena provodila u bolnicama i laboratorijima nego u školi. Liječnici nisu znali doskočiti tom problemu, pa je Martina sama počela istraživati. ''Shvatila sam da mi kvasac, šećer, moja najveća ljubav, i čokolada i takve stvari jako škode i da zbog toga natičem'', objasnila je.
Martina je tada promijenila način prehrane i počela sama kuhati svoje obroke za školu. ''Vidjela sam da imam teglicu i da bih u nju mogla staviti neku salaticu ili juhicu. Kad sam to nosila u školu, dobila sam nadimak ''mala od teglice'', no meni to nije smetalo, više nisam naticala i tad sam bila sretna.''
Odlazak u inozemstvo
Nakon srednje škole Martina je stažirala u Đakovu i shvatila da taj posao ipak nije za nju. Dok je razmišljala kojim bi smjerom nastavila svoj život, odlučila je izvidjeti kako stvari stoje u inozemstvu. ''Meni je taj odlazak u Irsku značio da tamo idem izvidjeti situaciju, a kad vidim kako je tamo, možda se u Hrvatsku vratim samo po stvari i preselim se za stalno u Irsku. Bilo mi je super, ali sam shvatila da tamo trava nije zelenija. Sve što sam mogla imati tamo mogla sam imati i ovdje, tako da mi preseljenje u Irsku ne bi ništa značilo. Slavonija je Slavonija.''
Kada se vratila u Hrvatsku, sjela je sa svojom obitelji i priznala da mašta o snu iz djetinjstva. ''Sestra i ja znamo sjesti s roditeljima i maštati o tome što koja želi napraviti. Rekla sam mami da želim otvoriti nešto svoje, ispuniti svoj san iz djetinjstva i otvoriti slastičarnicu.''
Iako su u startu njezini roditelji bili rezervirani oko ideje, odlučili su je poduprijeti i zajedno s njom izvidjeti situaciju. ''Bojali smo se da moja slastičarnica neće uspjeti zato što sam samouka i jer su moja slastičarska umijeća vrlo niska te smo razmišljali što bismo mogli otvoriti. Sjetili smo se mojih teglica i zdrave hrane.''
Martina je sa Špajzom pronašla svoje mjesto na tržištu
S obzirom na to da takvih lokala nije bilo u Osijeku, Martina je smatrala da ona tu može pronaći svoje mjesto na tržištu. Napisala je projekt koji je odobren i zahvaljujući kojem je dobila 100 tisuća kuna. Bio je to, kako kaže, dobar početak. Prvi zadatak bio je pronaći odgovarajuće mjesto za Špajz. ''Prvo sam se javljala na neke oglase, a ljudi kad su čuli moj piskutavi i djetinjasti glas, mislili su da ih netko zeza, pa su mi poklapali slušalicu i poslije se ne bi javili. Pronašla sam zamjenu i dala tati da zove i da se raspituje umjesto mene.''
Negativna je iskustva imala i kod obilaska lokacija jer se najmodavci nisu obraćali direktno njoj. To je iskustvo prepričala Martinina majka: ''Kad smo išli zakupiti prostor, gazda se obraćao samo meni. Njemu je bilo strano jer je ona izgledala previše djetinjasto i premlado da bi zakupila lokal. Stalno je razgovarao sa mnom, kao da nje nema.''
Iako je u tim trenucima Martina osjećala nepravdu, to je nije spriječilo da nastavi sa svojim naumom. ''Nisam odustajala zato što sam tvrdoglava, zato što imam ogromnu potporu roditelja i sestara i vjerovala sam da će to uspjeti'', rekla je Martina te istaknula da joj je svo to iskustvo bilo velika škola. ''Ako se ikad išta Špajzu dogodi, ja sam uz njega izgradila sebe i naučila sam se boriti sama za sebe, tako da mi to uvijek ostaje.''
Špajz juha u teglici je poput laganog variva, niskokalorična, ukusna, zasitna i praktična. U teglicama nema aditiva, povrće je od lokalnih OPG-ovaca uz dodatak ružmarina ili bosiljka te maslinova i bučina ulja. ''Moje teglice ljudi kupuju zato što si ne stignu skuhati. To je jedan kompletan obrok u teglici. Mislim da sam promijenila prehrambene navike svojih sugrađana jer sam im dala mogućnost da dođu u Špajz i pojedu nešto zdravo, a ne da odu u pekaru.''
Prijava na projekt Startaj Hrvatska
Kako posao ne bi patio, Martini nikad nije teško zasukati rukave. Njezin je radni tempo poprilično naporan. ''Martinin radni dan počinje u 6 ujutro, a završava u 10 navečer, nekad i kasnije. Nama je jako teško to gledati. Nije to dan-dva, to je tako već tri-četiri godine. Ne znam odakle ona izvlači tu energiju, tu snagu da sve to napravi'', objašnjava Martinina majka.
''Ja iza svojih proizvoda stojim jer je u njima sažet cijeli moj trud i rad'', napomenula je Martina, koja je u projektu Startaj Hrvatska vidjela priliku da svoj proizvod podijeli s cijelom Hrvatskom.
''U Startaj Hrvatska prepoznala sam potporu gdje bi netko prepoznao moj rad i trud. Prijavila sam se s juhicama jer one imaju najdulji rok trajanja i mislim da bi svatko trebao pojesti nešto fino i zdravo na žlicu.''
Šapajz juhe iz teglice možete pronaći u svim INTERSPAR i odabranim SPAR trgovinama diljem Lijepe Naše na posebno označenoj plavoj polici.
Emisija Startaj Hrvatska prati osam poduzetničkih priča i osam odličnih proizvoda koje je Nova TV zajedno sa SPAR-om Hrvatska odabrala među stotinama prijava pristiglih na projekt Startaj Hrvatska. Oni koji se pokažu doraslima ovome izazovu potpisat će ugovor sa SPAR-om Hrvatska, ali samo jedan proizvod, onaj najuspješniji u kontekstu proizvoda, ali i razvoja poduzetnika te s najboljim prodajnim rezultatima, postat će Hrvatski hit-proizvod 2020. godine te zauzeti posebno mjesto na policama svih INTERSPAR i odabranih SPAR trgovinama diljem Hrvatske.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom SPAR Hrvatska po najvišim profesionalnim standardima.