Nakon što se društvenim mrežama proširio radni listić iz vjeronauka u osmom razredu u Kastvu za nastavnu temu "Prošao je zemljom čineći dobro" u medijima su se danas iznosile osude, a dio saborske oporbe je zatražio i raspravu o reviziji Vatikanskih ugovora.
Događaj krivo protumačen i izvučen iz konteksta
Na medijske zahtjeve da se očituje o spornom zadatku, Riječka nadbiskupija je obavila uvid u taj radni materijal kako bi ispitala navode o sadržaju koji navodno promiče netoleranciju i predrasude te je razgovarala s učiteljicom. U objavi na internetskim stranicama poručila je da je događaj krivo protumačen i izvučen iz konteksta, jer je cilj bio razbijanje predrasuda i razvijanje svijesti djece za uvažavanje različitosti.
Naime, kako je prije objavljeno u medijima, učenici osmih razreda na satu vjeronauka u OŠ Milan Brozović u Kastvu trebali su na radnom listiću s popisa ponuđenih osoba izabrati tri s kojima bi i tri s kojima ne bi željeli putovati u istom kupeu vlaka te pojasniti svoje razloge. Na popisu su bili stariji redovnik s Biblijom u rukama, homoseksualac, srpski vojnik iz Bosne, prostitutka iz Berlina, afrička žena koja prodaje proizvode od kože, Rom koji je tek izašao iz zatvora, Indijka s jednogodišnjim djetetom, hrvatski tajkun, liječnik specijalist za pobačaje, kompjutorski haker, Jehovin svjedok, u Hollywoodu vrlo uspješna turska glumica, engleski nogometaš, reper koji živi alternativnim načinom života ili mladi umjetnik koji boluje od AIDS-a.
Europski dokument u sklopu projekta PRACTICE
"Vjeroučiteljica je dana 2. i 3. ožujka ove godine u dva odjeljenja osmih razreda održala nastavnu jedinicu pod nazivom 'Prošao je zemljom čineći dobro'. Tijekom nastavnog sata poslužila se prigodnim pedagoškim sadržajima koji su objavljeni u priručniku za vjersko-odgojni rad s mladima pod nazivom 'S tobom želim poć… Kateheze za mlade' u izdanju Glasa Koncila, Zagreb, 2005., cjelina 7 – Svjedočiti Isusa", izvijestila je Nadbiskupija.
"U navedenom priručniku na str. 45 navode se ciljevi sadržaja cjeline 7 koji su u potpunosti istovjetni ishodima nastavne jedinice koju je vjeroučiteljica obrađivala toga dana, a to su: 1. Sudionici promišljaju o svakodnevnom svjedočenju Isusa u životu; 2. Posvijestiti kako su predrasude često zapreka istinskoj komunikaciji."
U sklopu navedene cjeline 7, vjeroučiteljica je na školskom satu upotrijebila otisnuti zadatak koji se nalazi na str. 49. u vidu radnog listića za učenike, a koji je u izvornom obliku objavljen u europskom dokumentu u sklopu projekta PRACTICE (Preventing Radicalism through Critical Thinking Competences), priopćila je Riječka nadbiskupija.
Istina je, navodi se dalje, da je vjeroučiteljica za potrebe nastave vjeronauka modificirala izvorni sadržaj koji se nalazi u europskom dokumentu Education pack (str. 80.), u smislu da je unijela neke članke – predrasude s kojima se, nažalost, još uvijek suočavaju neki građani u našemu društvu. Ali ona to nije učinila s nikakvom namjerom prikrivene diskriminacije ili omalovažavanja bilo koga u našemu društvu, nego upravo suprotno da postavljenu tematsku jedinicu aktualizira i da osvijesti učenike o važnosti prihvaćanja svih ljudi kao što je to činio Isus koji je "prošao zemljom čineći dobro", ističe Riječka nadbiskupija.
Negativna medijska pažnja možda govori koliko se treba vježbati u prihvaćanju drugih bez predrasuda ili osude
Upotrebom navedenog radnog listića za obradu nastavne teme "Prošao je zemljom čineći dobro" u osmom razredu osnovne škole, a koji se u izvornom sadržaju koristi i u drugim međupredmetnim temama počevši od Građanskog odgoja i obrazovanja, vjeroučiteljica je u potpunosti pedagoški i primjereno postupila, ocjenjeno je.
Žao nam je da je, zbog nesporazuma i parcijalnih informacija, obrada ove teme izazvala toliko negativne medijske pažnje, sve do granica osude osobe i školskog predmeta. S druge strane, možda su i te reakcije pokazatelj koliko svi skupa, kao društvo i kao pojedinci, trebamo učiti i vježbati se u prihvaćanju drugih bez predrasuda ili osude, poručila je Riječka nadbiskupija.