Vijeće zdravstveni odgoj smatra opravdanim i potrebnim jer je "utemeljen na znanstvenim i stručnim spoznajama o ljudskom zdravlju i spolnosti, jer promiče vrijednosti koje su primjerene i prihvatljive za demokratsku zajednicu i njezinu javnu školu, potičući kod učenika kritički stav, osobnu autonomiju, odgovorno ponašanje, toleranciju i poštivanje prava drugih osoba", navodi se u Mišljenju o kurikulumu zdravstvenog odgoja Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje.
>> MZOS: Kurikulum nije u suprotnosti ni s Ustavom ni s kršćanstvom!
Vijeće smatra da se mora osigurati interaktivna provedba Kurikuluma kroz različite didaktičko-metodičke oblike i metode rada koji osiguravaju razvoj kurikuluma i njegovo trajno unapređivanje te preporučuje da se u njegovoj primjeni "što više razradi i naglasi onaj njegov dio kojim se osigurava otvorenost za sva mišljenja koja odgovorno jamče skladan razvoj djece i mladih".
Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje o Kurikulumu zdravstvenog odgoja raspravljalo je na sjednici 10. srpnja nakon zamolbe Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta da u tijeku javne rasprave o Kurikulumu Ministarstvu dostavi svoje stručno mišljenje, primjedbe i prijedloge.
Sutra se zaključuje javna rasprava koju je otvorilo Ministarstvo
Kurikulum zdravstvenog odgoja u školama se primjenjivao od veljače, a Ustavni sud ukinuo ga je 22. svibnja uz obrazloženje da država nije ispunila proceduralnu ustavnu obvezu da nastavne sadržaje na "uravnotežen način" uskladi s ustavnim pravom i slobodom roditelja na odgoj njihove djece.
Ustavni sud ocijenio je neprihvatljivim da stupanju na snagu propisa takvog sadržaja i takve pravne snage nije prethodilo mišljenje vijeća roditelja, niti je u proces bilo uključeno Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje. Nije, upozorio je, bila provedena ni javna rasprava o sadržajima tog odgoja za koje se razumno moglo pretpostaviti da će izazvati kontroverze u društvenoj zajednici.
Nakon odluke Ustavnoga suda Ministarstvo je 1. lipnja otvorilo javnu raspravu koja će biti zaključena sutra. (Hina)