Mnogima se čini da je ugostiteljstvo jedan od najbržih načina kako doći do brze i sigurne zarade. Ipak, treba se poprilično naraditi da bi se pokrili osnovni troškovi i razna davanja, kojih ima uistinu mnogo. Ugostitelji su sami napravili izračun.
Za primjer su uzeli jedno pivo. Recimo da je cijena u lokalu 15, a nabavna 5 kuna. S deset kuna treba pokriti troškove PDV-a i trošarinu. Kad se to odbije, ostaje šest kuna i 65 lipa.
'Treba platiti plaću konobaru, sa svim davanjima, najam prostora, trošak struje i vode, trošak održavanja svih aparata, trošak WC-a i još nekoliko stavki koje treba platiti', kaže Tomislav Jagić, ugostitelj.
Naravno, osnovni dio ambijenta u lokalu je i glazba. Da bi dobili dozvolu za njezino puštanje, svakoga mjeseca moraju platiti naknadu ZAMP-u.
>> Kako nametima 'gule' poduzetnike!
'Drugačija je situacija u Zagrebu, drugačija u Velikoj Gorici, drugačija u Sisku, drugačija u Zadru, tako da je priča vrlo interesantna, i često puta i sam poslodavac, koji pokreće svoj lokal, ne zna koliko će ga što koštati, jer kasnije zapravo otkriva sve te namete', kaže Davor Majetić, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca.
Tu su još porez na tvrtku, obvezno članstvo u turističkoj zajednici, spomenička renta i doprinos za javne ovlasti. Ako ste zaradili nešto novca, porez na dobit uzet će još 20 posto. Ostane li novca za isplatu, 12 posto otići će na porez po odbitku i još 18 posto na prirez.
Na kraju se zarada vlasnika na jednom pivu računa u lipama.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook