Jakob Jukić svjestan je da zima kuca na vrata pa je u nabavu zimskih guma krenuo prije nego se sve smrzne i zabijeli. 'Pretežno zbog sigurnosti jer neuporedivo je kvalitetnije voziti sa zimskim gumama po hladnoći nego s ljetnima', kaže Jakob koji će tako za sigurnost morati odvojiti 30-ak minuta vremena. Toliko naime, traje izmjena sve četiri gume. To će ga stajati 200-tinjak kuna, plus gume čija je cijena od 300 do 2.000 kuna, ovisno o veličini i vrsti. 'Ljetna guma ispod 7 stupnjeva više nema svoju funkciju koju bi imala po ljeti ili u proljeće. Zimska guma je puna lamelica kako bi se dobro ponašala na ledu, čak odlično', kazao nam je voditelj servisa Kristijan Vidanec.
No, gume nisu jedina stvar na koju treba obratiti pažnju prije zime. Treba provjeriti i kočnice, svjetla, tekućinu za pranje stakla, brisače, tekućinu za kočenje i onu za hlađenje. Potom ulje i svakako akumulator. 'Prvi znakovi je li dobar ili nije se osjeti samim startanjem motora. Ako ujutro teže pali ili malo preskače to je prvi znak da je akumulator neispravan', pojasnio je HAK-ov instruktor tehničke pomoći Zvonko Senjić.
Uz vozilo, 'srediti' treba i vožnju. Zimski uvjeti na cestama zahtjevaju veći oprez stoga svakako treba izbjegavati nagla ubrzanja ili kočenja te svakako održavati propisani razmak između automobila. Ukoliko ipak dođe do rizičnih situacija, u ispravnom automobilu sa zimskim gumama lakše se izvući, ali i izbjeći kaznu od 700 kuna.