redovite letačke aktivnosti

MORH o slanju pilota na trening iznad Banovine: "Jedina zona u kojoj se u Hrvatskoj može probiti zvučni zid je Slavonija"

Slika nije dostupna
Ministarstvo obrane jutros je objavilo da će danas provoditi redovite letačke aktivnosti zbog čega bi moglo doći do probijanja zvučnog zida, a letovi će se provoditi i iznad potresom pogođene Sisačko-moslavačke županije. Poslali smo upit MORH-u zašto baš moraju letjeti iznad te županije te su nam dali opsežan odgovor.

Odgovor Ministarstva obrane prenosimo u cijelosti:

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo provodi probne letove u okviru redovitog održavanja borbenih zrakoplova i svojih sposobnosti. U okviru procedure održavanja lovačkih aviona MiG-21 propisani su i postupci provjere aviona u zraku. Jedan od propisanih postupaka u provjeri je i let ubrzanja pri kojem avion leti većim brzinama od zvuka koje prati efekt tzv. "probijanja zvučnog zida". Zvuk koji se na zemlji percipira kao eksplozija putuje iza aviona sve dok on ponovno ne uspori na brzine manje od brzine zvuka. Ubrzanja se provode na visinama od najmanje 14.000 metara.

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo sve serije proba aviona u zraku provodi u područjima propisanih zona, u ovom slučaju konkretno, zone Lekenik u Sisačko-moslavačkoj županiji u kojoj niti je moguće niti je predviđeno probijanje zvučnog zida.

Jedina zona u kojoj se u Hrvatskoj može probiti zvučni zid i gdje se leti na visinama iznad 10.000 metara je zona Slavonija. U zoni Slavonija je dopušteno probijanje zvučnog zida u smjeru od istoka prema zapadu, a sukladno s regulativom i pravilima koji reguliraju uporabu zračnog prostora u Republici Hrvatskoj i ograničenjima aviona MiG-21.

Napominjemo kako ruta aviona MiG-21 u današnjoj aktivnosti minimalno utječe na prostor i ljude na području pogođenom potresom. Uvažavajući potresom stradalo područje u čemu je, podsjećamo, nesebično pružalo potporu i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo s helikopterima, napominjemo kako se piloti HRZ-a svakodnevno uvježbavaju i izvršavaju nacionalne zadaće te ispunjavaju međunarodne zadaće.

Zaključno, još jednom napominjemo kako su smjerovi ubrzanja uvjetovani geografskim prostorom Republike Hrvatske i položajem aerodroma u Zagrebu, a Oružane snage RH i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo će svoje probne letove prilagoditi vodeći računa o potrebi smanjenja ometanja građana bukom, a osobito nakon potresa koje su pogodili RH.