Po navedenom iznosu novca i tržišnoj vrijednosti jednog ZIPPO upaljača s kožnim etuijem, ispada da je MORH naručio točno 2.086 upaljača, piše Jutarnji list. Posebnost ove narudžbe jest što bi ti upaljači trebali doći s ugraviranom hrvatskom zastavom i logom oružanih snaga. MORH je u pregovore o nabavi krenuo s tvrtkom SATELIT tbm iz Zagreba, koji su ujedno i autorizirani dobavljač ZIPPO proizvoda za našu zemlju. Sami pregovori o sporazumu trebali bi potrajati četiri godine.
Obavijest o početku javne nabave objavljena je i u Narodnim novinama početkom prošlog mjeseca, a riječ je pregovorima oko direktne pogodbe, no izostaje informacija koliko bi ZIPPO upaljača MORH u sljedeće tri godine naručio, dok je cifra od 386 tisuća kuna navedena. Samo Ministarstvo, piše Jutarnji, potvrdilo potpisivanje ugovora, no tvrdi kako će ove godine za upaljače izdvojiti 74.000 kuna, odnosno ići će se u nabavu 400 tih upaljača. U Ministarstvu navode i kako im okvirni sporazum s tvrtkom SATELIT omogućuje smanjenje količine naručenih ZIPPO upaljača u bilo kojem trenutku.
Namijenjeni našim vojnicima u Afganistanu
Naručeni upaljači nabavljeni su samo za vojnike u operaciji ISAF-a, koja je i najrizičnija operacija u kojoj sudjeluju i naši vojnici. Dakle radi se o vojnicima koji odlaze u mirovnu misiju u Afganistanu. Taj je upaljač ujedno predstavljen i kao dio nužne opreme vojnika za preživljavanje u ekstremnim uvjetima.
Što se povijesti ovog vrlo popularnog upaljača, u Europu su ga donijeli američki vojnici tijekom Drugog svjetskog rata. Prvi primjerak ZIPPO upaljača proizveden je još 1933. godine u gradu Bradfordu, a do danas ih je proizvedeno više od 400 milijuna. Inspiriran kutijom australskih cigareta, konstruirao ga je George Blaisdell, a otad je ovaj upaljač postupno postao sastavni dio borbene opreme svih modernih vojski u svijetu. Mogućnosti njegovog korištenja višestruke su, a vatru će potpaliti i u vremenskim nepogodama.