Sedamdeset i pet metra duga i čak 431 tonu teška kompozicija koja prevozi poseban teret, transformator iz Zagreba do riječke luke zapela je u Karlovcu. Most Banja, kako bi izdržao kompoziciju trebalo je sanirati, a iako su svi nadležni s problemom upoznati prije više od godinu dana s radovima se krenulo tek sada. Teret bi put prema luci trebao nastaviti noćas.
192 kotača miruju i strpljivo čekaju trenutak kada će karlovački most Banja biti spreman za njihov prolazak. Da most nije u dobrome stanju upozoravalo se još prije više od godinu dana. 'Nažalost nismo dobili odgovor i tek u zadnji čas nešto je krenulo', kaže Ivan Milčić, predsjednik Uprave Končar energetskih transformatora.
Stari je most ionako trebalo obnoviti. 'Trebalo se napraviti malo brže, ali inače sve spada u neku redovnu domenu održavanja', ističe Igor Petrović iz IGH Rijeka. Impozantna kompozicija putuje starom cestom prema Rijeci. Kada se gradio autoput, na ovakve se terete očigledno nije mislilo, jer nedostaje visine. 'Hrvatska hoće biti tranzitna zemlja s jedne strane, hoće imati industriju i sigurno je trebalo razmišljati što industriji treba', naglašava Milčić.
Ovakvi se transformatori često koriste u elektranama pokretanima obnovljivim izvorima energije. U budućnosti će u tom segmentu biti jako mnogo posla. No pitanje je hoće li Hrvatska s ovakvim cestama biti konkurentna. Samo razne takse i dozvole za prolazak ovakvog tereta koštaju više od 700 tisuća kuna. 'Najveći problem jesu zavoji odnosno nešto što je uz zavoje jer se on izbacuje, transformator od prikolice može i do 11 metara otići u stranu', upozorava Stjepan Novosel, tehnički direktor Zagrebtransa.
Teret se kreće prosječnom brzinom od 9 kilometara na sat. 192 kotača sa svojim bi teretom na odredište trebalo stići u petak ujutro.