Ministre, vaša je komisija pronašla niz pogreška na ispitu iz hrvatskog. Može li se ovogodišnja državna matura smatrati regularnom, iako je riječ o tek jednom predmetu?
Da, stručni tim Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta, odradio je velik posao u ovih 48 sati i ukazao na čitav niz problema u testu iz hrvatskog jezika na državnoj maturi, i kad je riječ o koncepciji, i kad je riječ o konkretnim pitanjima. Bilo je previše višeznačnih pitanja, tako da su učenici mogli biti dovedeni u zabludu i zbog toga smatramo da bi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje trebao poslušati naše prijedloge stručnog tima i naći rješenje tako da niti jedan učenik ne bude oštećen. Prema tome, naravno, državna matura je regularna, to nitko ne dovodi u pitanje, ali državna matura ne smije biti prepreka ukoliko nije bila u potpunosti korektno izvedena, da bilo koji učenik upiše željeni fakultet. To je naša poruka Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje.
Hoćete li analizirati i sve druge testove?
Mi ćemo po završetku ciklusa ovogodišnje državne mature analizirati kompletan postupak vanjskog vrednovanja. Dakle, vanjsko vrednovanje je imalo odličan cilj - utvrditi kvalitetu obrazovanja i predložiti poboljšanja. nažalost, dosad tako nije bilo. Ministarstvo će to promijeniti, mi ćemo analizirati sve testove, sve kako se pripremala državna matura i temeljem toga ponuditi kvalitetnija rješenja, i za poboljšanje srednjoškolskog obrazovanja, ali i za buduće koncepte državne mature. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ne može formulirati pitanja, niti može utjecati na tumačenje rezultata, ali možemo kroz analizu ovogodišnje mature, predložiti rješenja kako u budućnosti, provoditi kvalitetnije sadržaje u školama, unaprijediti nastavne programe i načine poučavanja. Naravno, inzistiramo da od iduće školske godine postoji i strukovna matura, jer državna matura mora biti i socijalno pravedna. U ovom trenutku, ona je diskriminirajuća prema učenicima strukovnih škola, a to se ne smije dozvoliti.
Sad već postoji razina A i B državne mature.
Postoji razina A i B. Vrlo je zanimljivo da je naš stručni tim procijenio da je ove godine razina A bila, dakle niža razina, čak bila i teža od više razine, što samo pokazuje u kojoj je mjeri koncepcijski ovogodišnji test iz hrvatskog jezika pao na svojem ispitu.
Bi li prijemni ispiti za fakultete možda bili pravedniji? Razmišljate li o vraćanju prijemnih ispita?
Državna matura je vrlo korisna. Njezin osnovni cilj je vrednovanje kvalitete obrazovanja i omogućavanje vrednovanja školovanja. Kod nas je postala i središnji prijemni ispit. Tu ima puno manjkavosti i trebat će kroz analizu stručnjaka utvrditi što će biti najbolje rješenje
Sindikati zaposlenih u školstvu smatraju da se niste Vi smjeli umiješati i da ste ispolitizirali situaciju. Bojite li se sad da će se val nezadovoljnih maturanata, koji nisu zadovoljni nekim ispitom iz matematike ili bilo kojim drugim testom, opet Vama javiti?
Ne, ne bojim se. Ako netko politizira i provodi medijsku harangu, onda je to sindikat. Dakle, moj zadatak je, kao ministra, bio zaštititi učenika i onemogućiti da bilo koji učenik zbog nekvalitetno sročenih pitanja, bude uskraćen za osnovni cilj, a to je upis na željeni fakultet.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.