Za investitore u Kitzbuhelu i birokrate u Bruxellesu važan će biti samo jedan dokument - proračun. No, tu su važne još neke mjere koje nova Vlada mora učiniti kako bi se pokazala reformskom, smanjila javni dug te sačuvala, ili čak povećala kreditni rejtnig.
Hrvatski kreditni rejting može se u tri do šest mjeseci ne spasiti nego povećati i time učiniti Hrvatsku konkurentnijom, kredite jeftinijima, a kamate za građane smanjiti.
Što Banski dvori moraju učiniti?
Već za mjesec dana trebaju predložiti proračun koji bi tebao biti manji do 3 milijarde kuna. Da država manje troši i pošalje poruku svima ostalima da su spremni na odricanja i da nisu spremni živjeti na kredit.
Najveći politički problem država, kao i vlada, imati će sa Sporazumom iz 2009. Zbog toga što je gospodarstvo dva kvartala za redom raslo, iz proračuna je sada potrebno isplatiti milijardu i osamsto milijuna kuna za gotovo 240 000 ljudi. Teško je otkazati ovaj Sporazum, a još teže naći taj novac. I pitanje je političkog umjeća kako sa sindikatima postići taj dogovor.
Treći najveći problem je kredit Hrvatskih autocesta koji će do travnja postići visinu od oko 5.1 milijardi kuna. Potrebno je s Europskom komisijom postići dogovor oko toga kako i na koji način to reprogramirati.
Prethodna je vlada već sve dogovorila. Tako postoji 'model A' i 'model B', no Hrvatska demokratska zajednica nije ni za 'model A' ni za 'model B', u pitanju su koncesije ili IPO.
Činjenica je da Hrvatske autoceste u ovom trenutku imaju kredite od 4 milijarde eura. Banski dvori moraju odlučiti hoćemo li živeti na kredit ili ćemo dati nešto u koncesije i na taj način prvi put u povijesti smanjivati svoje kredite.
Na kraju će Europska komisija tražiti rokove, izvršitelje i do kada se misle provesti reforme. Tu nema zezanja i kada bi Banski dvori, politički, sve te mjere napravili, hrvatski kreditni rejting bi uistinu za 6 mjeseci rastao prema gore, kamate bi pale, građani bi u konačnici imali svoje kredite manje zato što bi kamate bile manje.