Martina i Miroslav zrače nesputanošću i pozitivom, a dok naporno rade u smjenama, maštaju o vremenu koje će napokon provesti zajedno gledajući film ili seriju. Iako nije bio pivski znalac, Miroslav je odlučio uložiti sve što ima i započeti proizvodnju vlastitog piva prema tradicionalnoj metodi od samo četiri ključne komponente, a to su: voda, slad (ječmeni i pšenični), hmelj i kvasac. Craft pivo „4 mudraca“ u potpunosti je nepasterizirano i nefiltrirano, zbog čega se njegova kvaliteta i okus ne gube ni kada izađe iz proizvodnog pogona.
I sam priznaje da je na početku o cijelom procesu proizvodnje morao puno učiti: ''Kad sam ulazio u ovo i Martina se složila da ćemo otvoriti pivovaru, to je kao ideja super zvučalo. Međutim, kad čovjek krene u posao, tu je puno stvari koje ne možeš nigdje pročitati, problema za koje ne znaš da ćeš na njih naići. Oni se ne dogode jednom pa završe, to je konstantno i zbog toga bih se definitivno više informirao. Čak bih mogao i reći da bi se osoba i uplašila kad bi znala što je sve čeka'', ispričao nam je o samim počecima Miroslav, koji dodaje kako nitko iz njegove i Martinine obitelji nije poduzetnik, stoga ih nitko nije pripremio na taj pothvat koji su iz hobija pokušali stvoriti.
Zajedničkim snagama prebrodili su sve probleme na koje su nailazili, a otkako se posao intenzivirao, bila je potrebna dodatna organizacija vremena. ''Nema odmora, stajanja i predaha jer se stalno nešto radi. Uz proizvodnju imamo i dvoje malene djece, tako da nekad znamo maštati o trenucima kad smo gledali neku seriju ili film. Sad nam se to čini kao nemoguća misija. Drugo dijete bi trebalo krenuti u vrtić, pa se nadamo da ćemo tih sedam ili osam sati sad imati za kontinuirani rad u pivovari“, dodaje Martina, koja na posao odlazi dok djeca još spavaju. ''Radimo u smjenama. Odlazim raditi oko 5 sati ujutro, nakon čega se zamijenimo. Uvijek se nekako preklapamo jer uvijek netko mora biti s djecom“, objašnjava Martina.
Srećom, kaže Miroslav, imaju na koga računati: „Uvijek nam netko pomaže, ili je tu baka ili su šogorice. S obzirom na to da je počeo projekt Startaj Hrvatska, naručena je određena količina proizvoda. Kad smo otvarali pivovaru, nismo našli neki prevelik prostor, već onaj koji je bio dovoljan za našu očekivanu količinu proizvoda. Sad je već prostor krcat i imamo mali problem sa skladištenjem, sve nam je zatrpano.''
Otkako su ušli u projekt Startaj Hrvatska, životni ritam postao im je buran i dinamičan. ''Jednostavno smo sebe maksimalno dali u ovaj posao, ali možemo mi to“, kaže Martina, koja želi da ih gledatelji upamte po upornosti.
''Naš put nije bio lagan ni jednostavan, ali se čovjek jednostavno uvijek mora truditi i ići dalje. Možda netko, kad nas gleda, vidi samo finalni proizvod, ali ja želim da vide cijeli put i sve prepreke koje su nas pratile. Na kraju moraš kroz sve probleme ići s osmijehom i dočekaš svoje sunce.“
Za ovakav obujam posla, kaže Martina, potrebna je određena doza ozbiljnosti: ''SPAR Hrvatska nam je puno pomogao, posebno u edukaciji. Ukazali su nam na neke stvari koje nismo znali, na naše nedostatke. Pokazali su nam kako je to raditi na nekoj ozbiljnijoj razini kako bismo mogli stvarno konkurirati na tržištu koje obuhvaća cijelu Hrvatsku, a ne samo u tih 15 kilometara. Omogućio nam je znanje, edukaciju i priliku.“
Oboje su ponosni što će, zahvaljujući SPAR-u i projektu Startaj Hrvatska, njihovo pivo biti dostupno cijeloj Hrvatskoj. „Za godinu dana proizvod vidim svugdje, u svim SPAR i INTERSPAR trgovinama diljem cijele Hrvatske, što je već veliki zalogaj. Već sad je prisutan u našem mjestu, ali želimo da nas ljudi još više prepoznaju kao pivovaru i da se tu ukorijenimo. Nismo prodali proizvod praktički dalje od otprilike 15 kilometara od našeg mjesta, a sad idemo po cijeloj Hrvatskoj“, kažu.
Kakav je bio njihov poslovni put i koje su sve izazove trebali zajednički savladati, ne propustite pogledati u emisiji Startaj Hrvatska u nedjelju, 2. listopada na Novoj TV.
Emisija Startaj Hrvatska prati osam poduzetničkih priča i osam odličnih proizvoda koje je Nova TV zajedno sa SPAR Hrvatska odabrala među stotinama prijava pristiglih na projekt Startaj Hrvatska. Samo jedan proizvod postat će Hrvatski HIT-proizvod 2022. godine te zauzeti posebno mjesto na policama svih INTERSPAR i SPAR trgovina diljem Hrvatske.