Ministrica Blaženka Divjak sudjelovala je na četvrtom krugu edukacije u sklopu pripreme cjelovite kurikularne reforme. Pred 125 mentora održala je predavanje o važnosti istraživačkog učenja i osvrnula se na cjelogodišnji proces rada u pripremi "Škole za život".
Naglasila je kako je dva tjedna prije početka nove školske godine, u 1311 osnovnih i srednjih škola, odnosno više od 2500 škola, računaju li se i područne, spremno "sve što je nužno i važno za provedbu reforme".
Istaknula je da su doneseni novi kurikulumi, da su u zakonskom roku odobreni i nabavljeni svi udžbenici, te da je dio nove opreme već u školi.
U školama je informatička oprema za učionice, 43 milijuna kuna za opremanje kabineta, 5 milijuna i 200 tisuća kuna za nabavu lektira, a u tijeku je centralna javna nabava za dodatnu opremu, projektore i laptope, koja bi u školama trebala biti do kraja godine.
Mentorima je rekla i da bi proces reforme trebalo gledati kao maraton, a ne kao utrku.
"Ovo nije utrka, nego štafetni maraton. Svi mi moramo očekivati da se se povremeno ekipe izmjenjuju, da dolaze novi ljudi, pa i novi ministri. Ja sam za to spremna, ja sam sigurna da ste i vi spremni, no važno je uvijek razmišljati o održivosti", poručila je.
Edukativni skupovi uoči početka nastave
U izjavi Hini, Divjak je najavila kako će se u sljedeća dva tjedna, do 9. rujna kada počinje nova školska godina, održati regionalni edukativni skupovi uživo za određeni broj učitelja i nastavnika, koji će se prenositi i u virtualnim učionicama.
Na upit postoje li, od 40 tisuća učitelja koji će od jeseni provoditi reformu, i oni koji se do sada uopće nisu educirali, Divjak je odgovorila da je sigurna da ih ima. Međutim, ustvrdila je da su oni ipak u manjini.
"Edukacije su trajale u različitim oblicima posljednjih godinu dana. Zakonska je obveza učitelja da se kontinuirano educiraju i mi očekujemo od njih da se uključe", dodala je.
Naglasila je i kako će i tijekom prve godine provedbe reforme, za edukaciju biti otvorene virtualne učionice, a da će podršku školama davati i grupe savjetnika.
Zatražila je i potporu roditelja i učenika jer će, smatra, prva reformska godina biti uzbudljiva. "Prvi i najvažniji korak je utemeljiti promjene obrazovnoga sustava", rekla je Divjak novinarima.
Ne smijemo se više, ocijenila je, dovesti u stanje u kakvom smo sada, a to je da u naš obrazovni sustav 30 godina nije uvedena ni jedna suštinski reformska promjena.
Plodovi onoga što se sada radi ubirat će se za tri do četiri godine, rekla je ministrica poručivši da treba još nekoliko stotina mentora koji će raditi s 40 tisuća onih koji su u prvom valu reforme u svim školama u Hrvatskoj.
Ocijenila je kako je sustav odgoja i obrazovanja najvažniji sustav u Hrvatskoj. Smatra kako je većina reakcija na reformu pozitivna. Dodala je kako su preko anketnih odgovora učitelja i učenika došli do tri važna problema koje sada adresiraju na sve škole - kako u razredu primijeniti istraživačku nastavu i kritičko razmišljanje, kako ocjenjivati i vrednovati te kako svrhovito rabiti opremu.
O povećanju plaća kroz sljedeća dva tjedna
Na pitanje hoće li, i kada, rasti plaće u odgoju i obrazovanju, Divjak je izjavila da će se to ustanoviti u sljedećih nekoliko tjedana.
"Sa sindikatima smo ustanovili da je za zaposlene u odgoju i obrazovanju nužno 6-postotno povećanje koeficijenta za složenost poslova. To sam iskomunicirala prema ministrima rada i financija te predsjedniku Vlade, a sigurna sam da ćemo u sljedećih nekoliko tjedana ustanoviti kojom dinamikom i kako će te plaće rasti", izjavila je Divjak.