Kilometri koje prijeđu školski autobusi nemaju ni približno istu cijenu kod svih prijevoznika. Da se u Hrvatskoj može naići na čitav niz različitih iznosa, potvrđuju u zadarskoj prijevozničkoj tvrtki. 'Kod nas, na našem području, udaljenost od 30 kilometara bude 600 kuna, a negdje drugdje tih istih 30 kilometara bude 1600 kuna', kaže Slobodan Erslan iz zadarske Liburnije.
Kako je moguće da su razlike tako drastične zanima i Ministarstvo znanosti koje priprema analizu cijena prijevoza po županijama, kilometrima i prijevoznicima. 'Mi moramo napraviti reda. Moramo se naučit da država nije bezgranična vreća iz koje samo potežemo taj novac', kaže ministar Predrag Šustar.
Upozorenje stiže i iz sindikata. 'Oni neracionalnosti u svom poslovanju pokrivaju, eto, subvencioniranjem od strane države. Čak je zanimljivo i to da, kad je cijena goriva vidimo koliko pojeftinila, nije se to vidjelo ni na jednoj kuni manje', kaže Željko Stipić iz Preporoda.
Istinu bi trebala otkriti analiza cijena prijevoza koju Ministarstvo planira završiti prije uvođenja nove mjere subvencioniranja prema imovinskom cenzusu. A do kraja ove školske godine sve ostaje po starom jer u Vladi ističu da su za učenički prijevoz - pronašli 33 milijuna kuna.
Ali su zato smanjili iznose potpora vjerskim zajednicama, pa i Svetoj Stolici, graničnim prijelazima, dijelu upravljanja javnim financijama te opremanju carinskog i poreznog sustava.
Na jesen bi trebalo biti poznato kome je plaćanje školskog prijevoza doista - teret na leđima.