Petinu dolazaka čine Nijemci

Nismo podbacili: Turistički promet u prvoj polovici 2019. godine porastao za 6 posto

1/1 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Ministar turizma Gari Capelli predstavlja turističke rezultate u prvoj polovici 2019. godine. Hrvatska je u prvom polugodištu zabilježila turistički rast od šest posto.

"Došlo je prvo prolazno vrijeme. Drugo prolazno vrijeme imat ćemo u prvih 10-ak dana rujna, a zadnje povlačenje crtom krajem prosinca", poručio je na početku pressice ministar turizma Gari Capelli.

Ministar je naglasio kako je nastupila nova praksa u turističkim kretanjima, pa se analize rezultata stoga prilagođavaju tim trendovima.

Nakon uvodnih ministrovih riječi, riječ i predstavljanje brojki i rezultata preuzeo je direktor HTZ-a Kristijan Staničić.

"Tijekom prvog polugodišta 2019. godine bilježimo turistički rast. zabilježeno je 6,88 milijuna turističkih dolazaka te 26,26 milijuna noćenja. To je vidljiv rast turističkog prometa od 6 posto i noćenja od 3 posto", rekao je Staničić.

Za dobar rezultat najzaslužnija je Njemačko tržište, čiji postotak u ukupnom turističkom tržištu Hrvatske iznosi 21 posto, dok su na drugom mjestu u udjelu domaći turisti. Njemačka nam je, dakle, i dalje ključno turističko tržište.

Dubrovnik, Rovinj i Zagreb su top tri turističke destinacije po visini noćenja.

"Na većini ključnih tržišta Europe bilježimo pozitivne trendove, što pokazuje našu stabilnu globalnu turističku poziciju", naglasio je Staničić.

Ministar Capelli ponovio je brojke dobrih rezultata.

Ministar Capelli ponovio je na kraju brojke dobrih rezultata.

"Imamo veliko povećanje kapaciteta u posljednje tri godine", podsjetio je ministar.

"Ne želimo rast od 15 posto. Želimo sačuvati prostor. Želimo prihode od 15 milijardi godišnje prema strategiji, a mi smo stali na otprilike 12 milijardi", naglasio je ministar Capelli.

Problem je nedostatak podizanja kvalitete smještaja

To znači da ne želimo zapravo više turista, već više noćenja, pojasnio je Capelli.

Na pitanje novinara o kontroli pretjerane apartmanizacije i mogućeg primoranog snižavanja cijena, ministar odgovara kako je to problem nedostatka podizanja kvalitete smještaja. Rekao je da Hrvatskoj turističkoj ponudi fali smjštaj od četiri i pet zvjezdica.

"Drugo je tržite. Mi ne možemo utjecati na tržište i kontrolirati ga državnim intervencijama", dodao je Capelli. "Oni koji ne mogu uspjeti, neće se više baviti s tim", rekao je ministar. Dodao je kako će se za širenje kapaciteta brinuti prema zakonu lokalna uprava koja će širenje raditi prema kvaliteti smještajne ponude, odnosno onog sadržaja koji će imati četiri ili pet zvjezdica.

Nema srpanjske rupe (zasad)

Na pitanje o srpanjskoj rupi, ministar kaže da nije zabilježena srpanjska rupa dosad u srpnju.

Novinare je zanimalo i pitanje stimuliranja stvari koje uništavaju turističku djelatnost.

Povećanje ne bilježi privatni, nego hotelski smještaj, istaknuo je ministar. "Tržište će svoje definitivno odraditi", dodao je i podsjetio je da i sam kao gradonačelnik nikad nije davao dozvole djelatnostima koje narušavaju turističku ponudu.

Na pitanje zapošljavanja sezonskih radnika i utjecaja toga na hotelski i privatni smještaj ministar je rekao da bi bio sretniji da je nedostatak sezonskih radnika mogao pokriti na domaćem tržištu radne snage, ali da ih za ovu sezonu ne nedostaje, naravno uvozom strane radne snage.

Poručio je da se radi na podizanju kvalitete radne snage.

Pitanje festivala Ultra

Direktor HTZ-a odgovorio na pitanje o relokaciji festivala Ultra Europe na novu lokaciju u Splitu.

"Prema informacijama organizatora, ova Ultra će biti posjećenija od one prošlogodišnje", rekao je Staničić.