Od ukupno 10 helikoptera, koje su Rusi servisirali - samo na zračnu pomoć njih četiri može se računati! Na njima je od jučer do danas - otklonjen kvar na sustavu dovoda ulja za hlađenje motora. Preostali nisu spremni i ne lete.
Sada njihove zadaće o kojima ovisi ne samo vojska rade stariji, zamjenski helikopteri - iz Divulja. Od njih 14 ispravno ih je 8. A ovaj posao, odrađen uz brojna kašnjenja, Hrvatska je Rusima platila više od 207 milijuna kuna. Dio radova obavljen je u Rusiji, najveći u velikogoričkim hangarima.
"Nije ugrožena sigurnost"
This browser does not support the video element.
Ministar obrane na redovitim je sastancima u Bruxellesu, a nekoliko je puta ponovio kako vjeruje ljudima koji održavaju ruske helikoptere. Predsjednicu je o svemu obavijestio načelnik Glavnog stožera i šef vojske.
Potvrđeno nam je u njezinom uredu kako vijest o prizemljenju i otklanjanju kvarova nije primila s odobravanjem. Štoviše, bila je i ljutita. Čuli smo struku koja kaže kako nije ugrožena nacionalna sigurnost, kako nisu ugrožene ni akcije letenja ni akcije spašavanja. Tvrdili su to i prošli tjedan, umanjivali su problem kada smo ih suočili s dokumentacijom. Ali danas se pokazalo da tih problema itekako ima.
Hrvatska je ove helikoptere dobila klirinškim dugom davne 2007. Na njih računa idućih deset godina. Treba reći da je normalno da kvarova ima, normalno je i da se helikopteri servisiraju nakon određenog broja sati leta, ali je pitanje je li ovoliki broj kvarova u ovako kratkom vremenu usitinu normalan. U svakom slučaju, ovaj problem sada čeka i izabranog predsjednika Zorana Milanovića, ako se helikopteri ne dovedu u normalu.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr