Niti K od krajolika

Mediteran se reklamira stražnjicama

Slika nije dostupna
Usporedili smo spotove šest svjetskih destinacija.

Crna Gora ozbiljno konkurira Hrvatskoj u turizmu. I oni su samo jedna od zemalja u kojoj se umjerena golotinja koristi kao jedan od motiva na turističkim promotivnim filmovima.

Naizgled vrlo konzervativna zemlja, Izrael, svoj je turistički spot bazirala isključivo na lijepim ženama i njihovim atributima. Nigdje ni K od krajolika i prirodnih bogatstava, a glavni slogan, uz žensku stražnjicu u pozadini glasi 'nije ni čudo što je zovu Sveta zemlja'. 'Ti apeli na seks odnosno jedan fenomen histerizacije ženskog tijela je odavno prisutan,' rekla je Olivera Jurković Majić, profesorica marketinga na ZŠEM-u.

Već 20-ak godina vrući kadrovi najbolji su recept za dobru prodaju. Znaju to i Australci, čiji spot počinje kadrom žene koja bezbrižno u kupaćem kostimu roni tirkiznim podmorjem. Čak i Albanija koja se smatra konzervativnim društvom, u spot uključuju žene u bikinijima na pješčanim plažama.

'Tu su uvijek svojevrsni izazovi i rizici u koje marketinški stručnjaci svjesno ulaze. To su poruke namjenjene jednom uskom tržišnom segmentu,' dodaje Jurković Majić. Susjedna Crna Gora koja je već pokazala kako oteti Angelinu i Brada, prirodne ljepote također prikazuje vrućim tijelima na plaži, a kroz cijeli spot ljepote i znamenosti prikazuje privlačna crnka. Zaključak bi bio da stražnjica u našem spotu nije ništa novo.

'Mi ovom promidžbenom kampanjom nismo dobili ništa jedino što smo dobili nešto što se već jako dugo zna a to je da slika govori tisuće rijeći samo je pitanje što je slika ovdje rekla,' rekla je Jurković Majić. I čarobnjaci turizma, Turci, u promotivnom spotu u prvi kadar smještaju zamamnu Turkinju. Baš kao i u turizmu iskusni Grci. Budući da se često hvalimo kako su Hrvatice najljepše žene na svijetu, nema ništa sporno u prikazivanju svih ljepota lijepe nam naše. No, kažu stručnjaci to nam u usporedbi s konkurencijom ne donosi ništa novo.

Povezane teme