Tako će i dalje učenike sedmih razreda na tom predmetu, koji je izborni, u području "Dostojanstvo ljudskog tijela i bračna čistoća" vjeroučitelji učiti "i kritički im protumačiti najučestalije zloporabe na području ljudske spolnosti bludnost, prostituciju, pedofiliju, silovanje, pornografiju, ali i masturbaciju i homoseksualnost".
Učenicima također treba "kritički protumačiti opasnost bračne nevjere i rastave braka" te ih upozoriti na "važnost i vrijednosti predbračne i bračne čistoće".
Pojedini stručnjaci upozoravaju da nametanje takvih stajališta s jedne strane i svakodnevni život s druge trinaestogodišnjaka mogu zbuniti. No, kako je vjeronauk izborni predmet, ne žele polemizirati, ostavljajući pravo roditeljima da za svoje dijete izaberu što žele.
Puno je važnije pitanje zdravstvenog odgoja nego sadržaji o spolnosti u izbornim predmetima.
Učenici slušaju sasvim druge postavke na satovima biologije od onih na vjeronauku i zato smo predložili uvođenje Zdravstvenog odgoja i obrazovanja u kojem bi se obradile i teme iz spolnog života kaže sociolog Dražen Lalić, član nekadašnjeg
Povjerenstva za prosudbu spolnih programa koji su se prije izvodili u školama.
Kad bi se takav neznanstveni pristup iz vjeronauka počeo primjenjivati u zdravstvenom odgoju, to bi bila katastrofa upozorava Lalić.
Dodaje da na vjeronauk idu oni koji žele, ali isto tako je važno da se njihovo obrazovanje i znanje upotpuni i drugim i drukčijim predavanjima te zato smatra da u škole ne smije ući program zdravstvenog odgoja koji nije utemeljen na znanosti.