Novca je malo, konkurencija velika, pa su prodavači s osječke tržnice krenuli u marketing. Nesvakidašnje poruke poput 'kiseliji od prvog rastanka', 'slađa od prve ljubavi' mame osmijehe, ali i kupce.
'Pojedini naši natpisi privuku. Pročitaju, nasmiju se pa se onda odluče i kupiti. A nama je to jako drago jer jednostavno je jako teško prodati robu', kaže prodavačica Nevenka Savić.
Prije nego što ga kupe, kupci voće vole provjeriti - je li meko, tvrdo, zrelo ili prezrelo, a kreativna poruka 'Pipaj, ali nježno' mami osmjehe.
Prodavačima nije teško nacrtati ni srca. Dinje i šljive, poručuju, slađe su od prvog poljupca.
A kako prepoznati dobru i slatku lubenicu? Kažu, treba je pokucati, ako zvoni ili zveči onda je slatka, no evo i još jednog savjeta - 'lubenicu i ženu ne možeš izabrati već samo - potrefiti!'
Neki uzgajivači do kupaca dolaze i putem društvenih mreža.
'Uvođenjem novih proizvoda. Evo ja sam tu našla na Facebooku Volim rajčicu. Našla sam nove sjemenke koje sam posadila. Zainteresiraju se kupci, pogotovo mladi ljudi', kaže prodavačica Ljiljana Kolombo.
Uz žive boje i povoljne cijene kupci traže i ljubaznost.
'Oni primjete ako si nervozan, onda bježe od tebe kao vrag od tamjana. Tako da... velika je to filozofija nekom uzeti 10 kuna u ovo vrijeme iz džepa', pojašnjava prodavač Zvonko Marić.
Antunova je filozofija dijeliti komplimente, a supruga i poslovna partnerica nema ništa protiv.
'Oprostim, da. Pa vole ga što je prijazan, što je šarmantan, što voli pjevati', kaže Antunova supruga Nada Tabain.
'Lijepa roba, lijep prodavač i žene same dolaze', kaže Antun.
Svatko se na svoj način bori za kupce.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr