Skupe intelektualne usluge

Marinac podijelio 100 milijuna kuna lobistima i konzultantima

Slika nije dostupna
Bivši šef Podravke Darko Marinac, jedan od uhićenih u aferi Spice, u svojem osmogodišnjem mandatu je platio 100 milijuna kuna tvrtkama i pojedincima od kojih je naručivao intelektualne usluge.

Prema Jutarnjem listu, najbolje su prošle svjetski priznate konzultantske kuće Interbrand i AT Kearney, ali i domaće kao tvrtka Caper Željka Perića i lobistički tim bivšeg ministra vanjskih poslova Miomira Žužula, Darko Tipurić te odvjetnički uredi Bogdanović Dolički i Marković Plišo. Najbolje su bili plaćeni stručnjaci Interbranda i AT Kearneyja.

Usluge od 40 do nekoliko stotina tisuća kuna

Mjesečni iznosi za manje konzultantske i druge intelektualne usluge, tvrde u Podravki, nisu bili niži od 40 tisuća kuna, a dosezale su i do nekoliko stotina tisuća kuna. Željko Perić u godinu i pol suradnje s Podravkom zaradio je oko 200.000 eura, a  Caperu je Marinac odobrio i opciju dodatnih bonusa koji su ovisili o kretanju cijene Podravkine dionice na tržištu. Savjetničke i lobističke poslove tijekom 2002. i 2003. Podravka je platila Miomiru Žužulu oko 100.000 eura, što iznosi oko 8000 eura na mjesec. I on je 'nagrađen' s klauzulom u ugovoru koja mu je jamčila ekstra naknadu u slučaju dobrih poslovnih rezultata na vanjskim tržištima koje je bivši HDZ-ov ministar pokrivao svojim lobiranjem. Za Tipurića se piše da je u dogovoru s Marincem i Damirom Polančecom pripremao projekt radničkog dioničarstva za Podravku, a bio je aktivno uključen i u programe obrazovanja i usavršavanja Podravkinih menadžera. U Podravkinoj kompaniji procjenjena svota od oko 100 milijuna kuna uključuje usluge konzultanata, revizora, lobista, agencija i odvjetničke usluge.