"U pitanju je opstanak malih brodara i uopće drvene brodogadnje, a mali brodari u Hrvatskoj plaćaju najskuplju naftu u Europi, kao da imaju cestovno vozilo", rekao je Markov na konferenciji za novinare na kojoj su bili i predstavnici Koordinacije udruga brodara i brodogradilišta Ivica Zorić iz Zadra i Niko Miljas iz Dubrovnika.
Markov je najavio da će HSS u Saboru pokrenuti izmjene odgovarajućih zakona kako bi se malim brodarima priznao status i mogućnost dobivanja tzv. plave nafte, kao i ribarima.
Model po kojemu Vlada želi subvencionirati cijenu goriva ne znači ništa, rekao je Markov, jer je procedura takva da ni jedan brodar ne može ispuniti uvjete.
Markov se osvrnuo i na raspisani natječaj za izradu školskoga
jedrenjaka.
"Natječaj je raspisan za izradu jedrenjaka od željeza, a
mi smo očekivali da to bude drveni jedrenjak, jer su drveni jedrenjaci kulturološka vrijednost Hrvatske", rekao je Markov te dodao da je to suprotno stajalištima udruge brodara.
Predstavnici Koordinacije udruga brodara i brodogrališta ustvrdili su da je ta udruga izigrana zakonom o pružanju turističkih usluga, budući da je njime lokalnoj samoupravi ostavljeno pravo da "može", umjesto da "mora", odrediti mjesto gdje će prodavati svoje usluge.
Tim zakonom mi smo izgubili svoj subjektivitet na tržištu, jer lokalna samouprava obično daje monopol na prodaju tih usluga svojim lokalnim pojedincima.
Mi tražimo da možemo prodavati svoje usluge na cijelom prostoru Republike Hrvatske, istaknuo je Zorić. "Ovako, prepušteni smo na milost i nemilost lokalnim moćnicima", dodao je.
Niko Miljas, brodar iz Dubrovnika, upozorio da je Grad Dubrovnik pritisnut brojnim "cruiserima i megajahtama", zbog čega mali domaći brodari ne mogu obavljati svoju djelatnost.