Zarada - milijarda kuna

MALA ZEMLJA ZA VELIKU ZABAVU Svake godine privuku 200 000 gostiju iz 140 svjetskih zemalja

Zbog glazbe u našu zemlju svake godine dolazi najmanje 200 000 ljudi, a zarada je u prosjeku milijardu kuna.

Hrvatski turizam ne mora se bojati budućnosti, barem kada su u pitanju glazbeni festivali. Naime, u posljednjih pet godina naša je zemlja postala pravi festivalski hit. Prema procjenama, zbog glazbe u našu zemlju svake godine dolazi najmanje 200 000 ljudi, a zarada je u prosjeku milijardu kuna.

Šatori ljubitelja glazbe iz cijelog svijeta preplavili su Jarun. Prvo jutro jubilarnog izdanja InMusica počelo je - uživanjem u zagrebačkoj prirodi. Na festival osim domaćih stigli su i brojni strani turisti. U ovom izvanrednom festivalu u iduća tri dana uživati gotovo 70 000 posjetitelja.

TRI DANA GLAZBE Počinje jubilarni INmusic festival

A glazbeni turizam u Hrvatskoj cvjeta. Posebno posljednjih pet godina. Hotelijeri govore o 200 000 gostiju koji svake godine Hrvatsku posjete isključivo zbog festivala.

"Baš smo na prošlogodišnjem kongresu hoteljera imali jednu prezentaciju gdje se kaže da u otprilike milijardu kuna prihodi isključivo samo od festivalskog turizma", kazala je Iva Bahunek, direktorica Udruge poslodavaca u hoteljerstvu Hrvatska.

Najveći dio kolača donosi splitska Ultra. Partijaneri iz 140 svjetskih zemalja karte kupuju mjesecima unaprijed.

"Mi smo skoro sigurni da ćemo potaknuti više od 500 milijuna kuna potrošnje u Splitu, u Dalmaciji, u Hrvatskoj kroz festival Ultra Europe", rekao je Joe Bašić, organizator Ultra Europe festivala.

Manje od tri tjedna prije početka Ultre zato je teško pronaći - slobodan krevet. Diljem zemlje tijekom ljeta održava se više stotina manjih i većih festivala. Kraj ljeta rezerviran je za Pulu. Festivali, najčešće u organizaciji Britanaca, produžili su turističku sezonu.

Za stotine tisuća mladih festivali su jasan motiv dolaska, a na strategiji hrvatskog turizma je kako sve te goste zadržati.  Hrvatska je tako postala top destinacija za festivale, a nalazi se u prvih 5 destinacija za festivalski turizam u svijetu.

Iako će mnogi pomisliti suprotno s obzirom da je riječ o mladim ljudima. Na ovakve festivale najčešće dolaze mladi ljudi, od 18 do nekih 38 godina i to s dobrom platežnom moći. Prema nekim procjenama , dolaskom na festival u Hrvatsku osoba potroši oko 750 eura, a ostaju u prosjeku pet dana, dakle i nakon što festivali završe.

Uskoro počinje ludilo: Fresh Island festival na Canadian Music Weeku

Na otvaranju InMusic festivala prepuno mladih ljudi, govori se desecima svjetskih jezika- nizozemski, njemački, slovenski, švedski mnogi su došli zračnim prijevozom, što znači da ne pitaju za cijenu putovanja, bitan im je udoban smještaj.

A da je riječ o zaista dobrim gostima govore i podaci da se u Zagrebu prošle godine za vrijeme održavanja InMusica potrošilo 15 milijuna kuna! To su gosti koji troše i na dodatne sadržaje.

Sve to pomaže i u dobroj promociji Hrvatske, ne samo u zaradi, jer svjetski mediji u superlativima pišu o našim festivalima, a mladi posjetitelji obožavaju društvene mreže putem kojih neprestano hvale. Očito je gdje god su festivali, turizam cvjeta, i zato se stručnjaci slažu kako je to grana u koju se itekako isplati ulagati.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook