Lean In konferencija u Zagrebu

Direktorica koja je dala otkaz i otvorila pekaru, jedina vojna pilotkinja u Hrvatskoj, grafička dizajnerica na BBC-u... Ovo su njihove priče o uspjehu

1/4 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
"Promjena je nezbježna, a rast je izbor", poruka je konferencije Lean In Zagreb "Power to transform", održane u petak.

Djevojčice u školi postižu bolje akademske rezultate od dječaka, a odnedavno imamo I više žena koje završavaju doktorate od muškaraca, pokazuju statistike. No negdje na tom putu promjene zapnu u dijelu ostvarivanja liderskih pozicija pa je tako još uvijek velik nesrazmjer u broju muškaraca I žena na liderskim pozicijama. Je li u pitanju strah od promjene, neuspjeha ili nečeg trećeg?

Govornice na konfereciji Lean In Zagreb pričale su o svojem razvojnom putu. Jedna od njih bila je Antonia Dodeva iz IBM-a, koja je poručila: "Ne bojte se neuspjeha. Nikada nećete biti 100 posto spremni za sljedeću ulogu ili projekt".

Na konferenciji je bila i Maja Grakalić, koja se nakon godina rada na Novoj TV odlučila na život u Londonu, gdje je pronašla posao motion graphic dizajnera na BBC-u.

"Na tom putu promjena istaknula bih potrebu za otpornosti I upornosti. Inače sam nestsrpljiva osoba, ali morala sam naučiti da se uspjeh ne događa preko noći. Sve što dođe preko noći je sumnjivo I to nije održivo", rekla je Grakalić.

Jedna od osoba koja je napravila veliki zaokret u svojoj karijeri je Ivana Urem Marohnić. Ona je napustila dikrektorsku poziciju u telekomu kako bi otvorila svoju - pekaru.

"Strahovi koje imamo od nesupjeha iracionalni su. Rješavam se toga da razmišljam o pozitivnim ishodima koji bi se mogli dogoditi. Ako želite promjenu, trebali biste pronaći motiv koji je za vas ključan za promjenju, da ona ima smisla za vas. Jako mi je na tom putu pomoglo to što sam bila pripremljena za to", kaže Marohnić.

Na konferenciju Lean In stiglo je mnogo prijava, pa su organizatori morali napraviti selekciju tko će dobti ulaznicu. Bilo je, kažu, teško izabrati među motivirajućim porukama koje su dobili.

Među prijavljenima je bila i vojna pilotkinja Antonija Trupinić, koju smo na konferenciji pitali - s obzirom na to da je jedina vojna pilotkinja u Hrvatskoj - prilaze li joj mlađe djevojke I traže li mentorstvo, odnosno pitaju li je kako postati vojna pilotkinja, na što odgovara pozitivno.

''Javljaju mi se mlađe žene koje bi htjele biti vojne pilotkinje i pitaju me kakav je bio moj proces i moj put, kako sam se uopće odlučila. Uspoređuju sebe. Zanimaju ih informacije i zanima ih od kud meni želja da postanem vojna pilotkinja'', rekla je Trupinić.

U publici je bila i Hrvojka Kutle, direktorica ljudskih potencijala i komunikacija,  koja s obzirom na svoje iskustvo u HR-u o znatno manjem broju žena na liderskim pozicijama u odnosu na muškarce kaže: "Korijeni su duboko u društvu, u odgoju, u okruženju koje ih ne potiče da se razvijaju u onome što se smatraju muška zanimanja ili muški način ponašanja".

Upravo konferencije kao što je Lean In rade na tome da se to promjeni i potakne žene da, ukoliko žele, ostvare promjenu o kojoj sanjaju.

Lean In Zagreb konferenciju “Power to transform”, organiziranu u suradnji s Professional Women's Network Hrvatska prepoznali su i podržali LELO, Erste Banka, Visoko učilište Algebra, Somersby, IBM, DEKRA usluge d.o.o., PwC Hrvatska, Varteks, Studena i Pepsi, Dermalogica, Ivona Oštrić (ostrich.official), RedBull, DermaCare, Jane Iredale i Pixy With Love.

 

Povezane teme