Da hrvatski proizvod može biti itekako konkurentan govori i činjenica da lampe ličkog proizvođača osvjetljuju brojne svjetske hotele, restorane, a našle su se i u sapunicama. ''Hotel u Numbergu, u Kölnu, u Turskoj. Čak su u jednoj turskoj seriji bili naši. Imali smo slučajeve da su arhitekti bili u jednom restoranu u Njemačkoj vidjeli lampe. Pogledali su tko ih je radio te su nas kontaktirali'', priča Blaženka Jurčić, direktorica tvrtke Lika Svjetlo.
Pri kraju je i proizvodnja 3500 rasvjetnih tijela za londonski hotel. Slijedi i osvajanje američkog i japanskog tržišta. ''Mogu se pohvaliti, bili smo na Frankfurtu na sajmu ove godine gdje smo potpisali ugovor s Japancima te od Nove godine počinjemo izvoziti za Japan te ćemo početi s američkim tržištem. Recimo, u Japanu idemo s kataloškim proizvodom. Dakle, što je u katalogu to oni uzimaju na veliko te opremaju hotele, trgovine, izložbene salone, dok za Ameriku radimo s kataloškim proizvodom i po specijalnim projektima'', kaže Jurčić.
A upravo katalog tvrtke najviše govori o njenom razvoju. Skroman i tanak prije 11 godina kad su krenuli sa šest zaposlenih. Moderan i luksuzan danas, s dizajnom i organizacijom proizvodnje koja može zadovoljiti gotovo sve zahtjeve tržišta, objašnjava dizajner i partner u vlasništvu, koji je zbog lampi iz Italije preselio u srce Like. ''Što se tiče lampe, dekorativne lampe, mi smo spremni napraviti gotovo sve dijelove. Od sjenila, stalka, električnog spoja'', ističe Max Vivian, dizajner tvrtke Lika Svjetlo.
A da bi bili konkurentni, osim kvalitete važan je i dizajn. ''Ima neke boje koje je važno pratiti vrste oblika'', objašnjava Vivian.
Uspjeh i širenje na strana tržišta, na koja izvoze 80 posto proizvoda, nije bio niti brz niti lagan. Krenuli su iz iznajmljenog prostora, da bi nakon četiri godine preselili u vlastiti pogon u gospićkoj industrijskog zoni u koji su uložili osam milijuna kuna. ''Kad smo počeli raditi ovu halu, u to doba nam je možda bila i velika. Sad kažemo da je možda bilo i koji metar više bilo bi bolje. Ali snalazimo se'', rekla je direktorica tvrtke.
No, da bi ostali konkurentni, u proizvodnju kontinuirano ulažu. Samo nekoliko godina nakon preseljenja, uz pomoć kredita HBOR-a, uložili su u kupnju CNC stroja koji im je omogućio vlastitu proizvodnju metalnih konstrukcija za lampe. Benefiti investicije su višestruki. ''Što nam je u biti smanjilo skladište, više radimo po narudžbi, dakle što nam treba to i napravimo. Zahvaljujući njoj otvorili smo i četiri nova radna mjesta, ostvarili veću konkurentnost jer radiš sam i bržu isporuku'', objasnila je Jurčić.
Isporuka je kupcima danas iznimno važna. A vlasnici je, koja se nakon 16 godina života u Italiji upravo zbog posla s lampama odlučila vratiti u Hrvatsku, ipak najvažniji stabilan rast. Da ga je i ostvarila najbolje govore prihodi koji su s oko milijun kuna na počecima narasli na današnjih milijun i pol eura. Osim toga, za razliku od konstantnih kritika na uvjete poslovanja u Hrvatskoj, ova se poduzetnica ne žali. ''Sve u svemu, dobro. Uvijek kaže, kada čovjek nešto dobro napravi trebao bi stati i reći: dobro sam napravi, ali mogao bih i bolje'', govori Blaženka Jurčić.
Da tim motom i vodi ovu malu tvrtku, koja danas zapošljava 18 ljudi, svakodnevno dokazuje, pa joj nije problem zasukati rukave i sklapati lampe, pa čak i variti. Nema problema niti s radnicima. Dapače, osim što se sama vratila u Hrvatsku u tvrtki je još dvoje povratnika. Jedan iz Kanade, a drugi iz Švicarske. Svi oni, što povratnici, što doseljenici, u ovoj zemlji vole isto. Miran i siguran život.
A zadovoljstvo u konačnici osjete i kupci, pa ličke lampe krase sve veći broj ne samo domaćih, veći i stranih interijera.