Sigurno je jedno - lakše će kandidati zakrpati svoj, nego proračun poreznih obveznika. Predsjednički kandidati sljedećih mjeseci neumorno će obilaziti Hrvatsku, smješkati se s plakata, obećavati oglasima. A sve to netko treba i platiti. U SDP-u su napravili troškovnik. 'Očekujem da će ukupno, ugrubo oko tri milijuna doći iz stranačke kase, dok bi ovaj jedan milijun trebao biti od donacija pravnih i fizičkih osoba', kazao je predsjednički kandidat SDP-a Ivo Josipović.
Svi se nadaju donacijama
Na donacije računaju i u stožeru Nadana Vidoševića. Potrebno im je pet milijuna kuna. 'Poslali smo poziv poduzetnicima, ljudima iz svih društvenih struktura i sada očekujemo prve reakcije. Neke već imamo i za sada smo zadovoljni', kazala je Martina Sokač Saraga iz Vidoševićeva stožera. U krpanju kraja s krajem u kampanji, Vidoševiću će kao predsjedniku Hrvatske gospodarske komore, sigurno pomoći odlične veze s poduzetnicima.
A pomoći poduzetnika nadaju se i u izbornom stožeru HNS-ove Vesne Pusić. A imena svih donatora objavit će kako zakon i nalaže. 'Za predsjedničku kampanju gđe. Vesne Pusić planirali smo negdje oko četiri milijuna kuna, da se napravi jedna barem solidna kampanja. Od toga, najveći dio, oko 80 posto potrošit ćemo na oglašavanje', kazao je HNS-ovac Srećko Ferenčak.
Najviše novca na oglašavanje
S obzirom na to da ne mogu obići baš cijelu Hrvatsku, a žele doprijeti i do onih birača s kojima se neće susresti, većina će najviše novca potrošiti upravo na oglašavanje. 'Riječ je o sredstvima koja će se potrošiti na medijski prostor. Spotove, oglase, poštu, komunikacije, nešto stručnjaka koji će sudjelovati u kampanji i to je to', pojasnio je Josipović.
U HDZ ne znaju ništa
A iako je neslužbena kampanja već započela, u najvećoj hrvatskoj stranci, HDZ-u, tvrde kako još nisu definirali kako će izgledati kampanja u kojoj bi Hebrang trebao pobijediti, pa ne znaju ni koliko će potrošiti. Ne znaju čak ni - kada će to znati.