Rekonstrukcijom remetinečkog rotora u Zagrebu izgradit će se dva podvožnjaka, na Jadranskoj aveniji i Aveniji Dubrovnik, iznad kojih će voziti tramvaji. Prilazne rampe na kružnom toku planiraju se proširiti, a istočna strana rotora dobit će nadvožnjak većeg raspona. Postavit će se i semafori.
Kroz remetinečki rotor na dan prođe oko 100.000 automobila. To nije samo najprometnije križanje u Hrvatskoj, već jedna od najproblematičnijih prometnih točaka. U proteklih 10 godina na njemu se dogodilo više od 1000 nesreća
Izmještanje instalacija uz rotor već je počelo. Početkom idućeg tjedna kreću ozbiljniji radovi, ali se rotor neće odmah zatvoriti. "Još ćemo moći četiri mjeseca prometovati rotorom, a onda ćemo promet na rotoru morat prekinuti", objašnjava Goran Radić, voditelj projekta.
Prvo će se graditi privremene prometnice kojima će se voziti kada se zatvori rotor. Iz smjera Karlovca prema gradu ići će se Riječkom cestom. Sa Savske ulice prema Karlovcu i Areni ići će se novom cestom koja će biti uz nasip. U smjeru prema Velesajmu i od Velesajma bit će nova cesta uz samu Dubrovačku aveniju.
Nove ceste donijele su i novu brigu stanovnicima Kajzerice koja je odmah uz rotor. Strahuju od gužvi.
Trpjet će se za nešto što neće riješiti problem gužvi, tvrde prometni stručnjaci. "Onda će se dogoditi da automobili prođu relativno brzo ispod rotora kroz taj tunel, ali će ih opet dočekati crveno svjetlo na semaforu kod velesajma. Znači, dobit ćemo nešto veću propusnu moć. Prije ćemo proći kroz rotor, ali ćemo opet stati na sljedećem semaforu", istaknuo je Marko Šoštarić s fakulteta prometnih znanosti i dodaje kako bi bolje rješenje bila izgradnja mosta prema Jarunu. Gradonačelnik Milan Bandić najavio je izgradnju Jarunskog mosta do 2025. godine, a da će 70% sredstava biti dobiveno od Europske unije.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr