Nakon sedam godina, kreću radovi na najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu na dionici Dugo Selo - Križevci. Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je žalbe, a posao vrijedan milijardu i pol milijuna kuna dobio je domaći konzorcij!
Sviran je kraj žalbama i posao može krenuti. 38 kilometara od Dugog Sela do Križevaca obnavljat će se već od ovog ljeta. Plan je skratiti putovanje.
'To bi bilo fantastično, pogotovo za mlade ljude, koji svaki dan putuju. To bi bilo prekrasno', kaže putnica Jovanka.
'Trebali bi to što prije napraviti da vlak može brže ići i kraće da traje putovanje', kaže putnik Matija.
Umjesto 30, vožnja će trajati 18 minuta. Ova velika investicija procjenjuje se na milijardu 517 milijuna kuna. Uz obnovu postojećeg, gradit će se i novi kolosijek. Ministar Butković je zadovoljan.
'Ovaj projekt će definitivno doprinijeti rastu BDP-a, revitalizaciji građevinskog sektora i unapređenju željezničkog sektora u Hrvatskoj', kaže Oleg Butković.
Čak sedam godina traje ova priča. Promijenila je četiri vlade, a više je natječaja za obnovu pruge poništeno.
No, četvrti je upalio. Komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je dvije žalbe na odabir domaćeg konzorcija. Posao su dobili Dalekovod, Zagreb-Montaža i DiV.
'Tu je sigurno jedan značajan broj novih zaposlenika, pogotovo u dijelu građevine kojih će biti obiman broj. Ja se nadam više od stotinu ljudi zaposli', rekao nam je Darko Pappo, član uprave DIV-a.
Prijetilo propadanje novca
Godine su prolazile, a Hrvatskoj je prijetilo i da više od milijardu kuna, odobrenih iz europskih fondova - propadne. Novac je ipak spašen. U HŽ Infrastrukturi su sretni.
'Postupak javne nabave je dugotrajan i iscrpljujuć pogotovo na ovako velikom projektu. Ja bi htjela sve podsjetiti da je riječ o najvećem projektu povlačenja novca iz EU fondova ikad u Hrvatskoj', kaže Renata Suša, predsjednica HŽ infrastrukture.
Ministar kaže i da je za europski novac kandidiran i nastavak projekta.
'Radi se o projektu Križevci-Koprivnica-mađarska granica. Takozvani CEF. Očekujemo pozitivno svjetlo, što bi značilo da ćemo Zagreb do 2020. godine spojiti s mađarskom granicom', kaže Butković.
Za dva tjedna planira se potpisivanje ovog ugovora. Bude li sve po planu - krajem 2019. - strojeve s radnicima, zamijenit će strojevi s putnicima.