Smatraju da je most, otvoren 1980. godine, davno otplaćen i da nema zakonske osnove za naplatu cestarine. Iz nadležnog ministarstva poručili su da su u pregovorima s međunarodnim kreditorima na temu ukidanja cestarine jer bi ta odluka mogla utjecati na proces restrukturiranja duga u cestovnom sektoru.
''Apeliramo na razum, a to je da se naplata s Krčkog mosta makne iz jednostavnog razloga što nigdje u Republici Hrvatskoj mostovi se ne naplaćuju. Želimo jednakost'', kazao je predsjednik Unije Kvarnera Marko Boras Mandić.
Cestarina stoji 35 kuna, primjerice, za osobna vozila, osim za ona čiji vlasnici imaju prijavljeno boravište na otocima Krku, Cresu, Malome Lošinju i Rabu. Za teretna vozila stoji čak 138 kuna. ''Život na Krku je skuplji jer većina pravnih osoba koje obavljaju transporte robe na Krk nema sjedište na Krku, pa nisu uključeni u besplatnu mostarinu'', istaknuo je predsjednik PGS-a Dario Vasilić.
''Ja mislim da se radi i o nenamjenskom trošenju novca. Naime, već smo više puta konstatirali da je prihod s osnova naplate ovog mosta 90 milijuna kuna godišnje. A troškovi su negdje oko 10'', dodao je Vasilić, predsjednik PGS-a i ujedno krčki gradonačelnik.
Iz nadležnog ministarstva mora, prometa i infrastrukture razgovori o odluci oko mogućeg ukidanja naplate cestarine za Krčki most još se vode sa međunarodnim kreditorima. Naime, ta bi odluka imala utjecaj na proces restrukturiranja koji se trenutačno provodi za 5 i pol milijardi eura težak dug u cestovnom sektoru.
Otočani, ali i njihovi gosti podržavaju inicijativu za ukidanje cestarine. U Rijeci stoji i jumbo plakat s pozivom PGS-a na ukidanje mostarine. Hoće li o tome morati odlučivati Ustavni sud, pokazat će vrijeme.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr