U trenutku pada, zna se točna lokacija. Nakon niza izračuna, struka je odlučila smjer rušenja.
"Našli smo konačno rješenje po nama je to rotacija u zapadnom smjeru kako neki kažu prevrtanje u zapadnom smjeru s dispergiranim nabojem po statičkim elemtima", pojašnjava Mario Dobrilović iz Zavoda za rudarstvo i geotehniku, a pitanje na što misli kad kaže zapad, rekao je da misli na Savsku cestu.
"Stavljanje eksploziva u podrum, prizemlje, prvi drugi kat i naravno susjedni aneks koji se nalazi pored građevine s obzirom da je definiran smjer kako će se rušiti", objasnio je i rekotor zagrebačkog Sveučilišta Stjepan Lakušić.
Za rušenje bit će potrebno nekoliko stotina kilograma eksploziva koji će biti postavljen u stotinama bušotina u samoj zgradi.
"Imamo metode zaštite na samom objektu na samim tim elementima i oko njega tako da se utjecaj na okolinu svede na minimum ono što je možda najviše to je prašina koja se oslobodi prilikom drobljenja, prilikom pada", tvrdi Dobrilović.
Sva infrastruktura bit će zaštićena. Tramvajska pruga, telekomunikacije, kanalizacija, sve bi trebalo ostati neoštećeno.
"Ono što je ključno je dopremanje određene količine materijala koji bi bili apsorberi prilikom pada kako bi upravo taj potresni eksplozivni dio koji će nastati u tom momentu ne bi previše oštetio infrastrukturu ali i građevine koje se nalaze u okruženju. To je rasuti materijal koji će apsorbirati. To su uglavnom nasipni materijali visine možda metar, metar i dvadeset kako bi prilikom pada velike količine materiala oni amortizirali upravo taj pad", navodi zagrebački rektor Sveučilišta.
Upravo te količine otpada treba pravilno zbrinuti. Što su o tome i regulaciji prometa, kao i izvođačima radova rekli stručnjaci pogledajte u videoprilogu reportear Dnevnika Nove TV Vanje Margetića.
This browser does not support the video element.