Prvih pet dana javnost je bila zaokupljena potragom za nestalom Cessnom i četvoricom pilota. Važno je bilo pronaći zrakoplov i saznati jesu li četvorica prijatelja još uvijek živi pa se malo tko zamarao uzrocima nesreće. Nakon što je olupina pronađena i nakon što je utvrđeno da su svi putnici iz zrakoplova mrtvi u javnosti su počele kružiti teorije o uzrocima pada zrakoplova. Nedugo nakon same nesreće pojavila se teorija prema kojoj je Cessna naletjela na bespilotnu letjelicu, što je odmah demantirano s više adresa. Na području kojim je letjela Cessna uoči nesreće tog je dana vrijedila vojna zabrana leta do 15 sati, pa su se pojavile teorije prema kojima je uzrok pada povezan s tim. No utvrđeno je da se nesreća dogodila nakon 16 sati pa su istražitelji veoma brzo opovrgnuli i te medijske napise.
>> Zrakoplov je u stijenu udario punom brzinom
Vlasnik Cessne T303 Josip Crnčević jučer je optužio kontrolu leta rekavši da su pilota koji je upravljao Cessnom prisili da se spusti ispod visine koja je sigurna za prelet Velebita. Po njegovim riječima, kontrola leta je pilot prisilila da se točno iznad Vaganskog vrha s osam tisuća stopa spusti na šest.
Najnovija teorija koju iznose pojedini mediji je da se Cessna T303 zaledila te da njome nije bilo moguće upravljati. Uzrok zaleđivanja bi moglo biti otkazivanje sustava za odleđivanje ili to što zrakoplov nije opremljen za letenje u ekstremno zimskim uvjetima.
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović poručio je svima koji šire glasine o uzrocima pada zrakoplova da se uzrok ne traži uz kavu u kafiću nego na terenu i u institucijama.
'Što se tiče zaleđivanja kao mogućeg uzroka, ja to ne znam i ne mogu znati, kao ni itko drugi. Još nisam vidio zrakoplov, nisam dobio meteorološke analize. Dao sam naloge da dobijem sve podatke, ali ih još nisam dobio. Uzrok pada nećemo znati barem do petog mjeseca jer ćemo tek tada moći izvući zrakoplov, odnosno kada snijeg okopni', rekao nam je Vodanović.
>> Službeno potvrđeno: Piloti Cessne nisu preživjeli!
Dio javnosti začudila je činjenica da će se zrakoplov izvlačiti tek u petom mjesecu i pitaju se nije li moguće olupinu izvući na način da se priveže za vojni helikopter. Vodanović se na takve ideje samo nasmijao i objasnio kako to nije moguće zbog miniranog terena.
'Pa jesu li ti ljudi vidjeli koliki je snijeg i jesu li zaboravili da je područje minirano. Prvo vojska mora razminirati područje, onda dolazi ekipa i ostatke skupe u vreće i tek onda dolazi helikopter i pokupi te ostatke. To je jedini način i tako smo radili u svim dosadašnjim sličnim nesrećama', rekao je Vodanović.
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća kaže da je jedino sigurno kako za pad Cessne nije odgovorna kontrola leta. 'Preslušao sam razgovor između kontrole letenja i pilota Cessne i kontrolu letenja sam odmah otpisao kao uzrok. Kontrola letenje u ovom slučaju nema apsoltuno nikakve veze. U tom pogledu je sve učinjeno po pravilima koja postoje kako bi se izbjegle ovakve stvari', kaže Vodanović.
>> FOTO: Policijske snimke s mjesta pada Cessne
Na izvanrednoj konferenciji za novinare zapovjednik specijalne policije Zdravko Janić jučer je rekao da je iz svega pronađenog na licu mjesta vidljivo da je 'Cessna' udarila punom brzinom u stijenu. Tada se zrakoplov raspao, a njegovi dijelovi i posmrtni ostaci pilota i putnika završili su na području ispod Vaganskog vrha i vjerojatno je smrt posade i putnika nastupila trenutačno.
Što se tiče prikupljanja ostataka poginulih pilota, Vodanović kaže da je dio već prikupljen, ali da bi i to moglo trajati nekoliko dana.