Otkazani svi letovi

Koncesionar Plesa o najavljenom kaosu: Iznenađeni smo štrajkom

Slika nije dostupna
Koncesionar zagrebačkog aerodroma 'iznenađen' je odlukom koordinacije sindikata da radnici u četvrtak stupe u jednodnevni štrajk, zbog kojega će na Plesu biti otkazani svi komercijalni letovi.

Koncesionar zagrebačke Zračne luke na upit Nove TV o najavljenom štrajku na Plesu, zbog čega će u četvrtak biti otkazani svi komercijalni letovi, poslao je svoje očitovanje koje u ime menadžmenta aerodrorma potpisuje Gonzalve de Cordoue.

Očitovanje prenosimo u cijelosti.

>> ZAGREB U ZRAČNOJ BLOKADI: Otkazani svi komercijalni letovi

'Iznenađeni smo odlukom Koordinacije sindikata Zračne luke Zagreb o pokretanju štrajka u situaciji kad je zajamčena sigurnost radnih mjesta te kontinuitet stečenih prava za sve zaposlenike, a cijeli se proces preuzimanja i prelaska zaposlenika provodi u skladu s koncesijskim ugovorom i zakonom.

Primjenom koncesijskog ugovora zajamčena je sigurnost radnih mjesta i svih prava iz kolektivnog ugovora, najmanje pet godina od dana preuzimanja. Ugovori o radu svih zaposlenika bit će automatski preneseni novom poslodavcu, koncesionaru, temeljem čl.133. ZOR-a, što jamči kontinuitet stečenih prava za sve zaposlenike.

Svi će zaposlenici kod novog poslodavca biti zaposleni na istom ili čak boljem radnom mjestu, a u potpunosti će im biti prenesen i radni staž koji se odnosi na rad u ZLZ-u. Koncesionar naglašava da će svi radnici imati jednaka prava u tvrtki MZLZ kao i u svakoj od tvrtki-kćeri koje je MZLZ osnovala i podsjeća da je tako komunicirano od samog početka procesa preuzimanja Zračne luke Zagreb.

Organizacijska struktura radničkom vijeću već je predstavljena sredinom ove godine i o njoj se konzultiralo početkom studenog. Tvrtke Zračna luka Zagreb ugostiteljstvo d.o.o. (ZLZ-UGO) i Zračna luka Zagreb trgovina d.o.o. (ZLZ-TRG) i dosad su poslovale kao izdvojene tvrtke i na taj način će i nastaviti poslovati – kao tvrtke 'Catering Food & Beverages' i 'Retail Press & Convenience'.

Tvrtka 'Security', zadužena za sigurnost, izdvojena je kao tvrtka-kći sukladno odredbama Zakona o zračnom prometu (NN 69/09 i 84/11), dok je tvrtka 'Gound Handling', zadužena za usluge vezane uz putnike, prtljagu, teret, prihvat i otpremu zrakoplova, izdvojena u skladu s odredbama EU 96/67 direktive, na koju smo kao i sve ostale članice obvezale ulaskom u Europsku uniju. Izdvojena je i kompanija 'Operator' koja je vezana uz regulaciju prema Organizaciji međunarodnog civilnog zrakoplovstva (ICAO Anex 14) i Europskoj agenciji za zrakoplovnu sigurnost (EASA).

Međunarodna zračna luka Zagreb zadužena je za koordinaciju aerodromskih aktivnosti, s odjelom za ljudske resurse, odjelom za financije itd. MZLZ je nadležna za sve tvrtke-kćeri, a prema Zakonu o radu, članak 133 kaže da ukoliko se statusnom promjenom ili pravnim poslom na novog poslodavca prenese poduzeće, dio poduzeća, gospodarska djelatnost ili dio gospodarske djelatnosti, a koji zadržava svoju gospodarsku cjelovitost, na novog se poslodavca prenose svi ugovori o radu radnika koji rade u poduzeću ili dijelu poduzeća koji je predmet prenošenja, odnosno koji su vezani za obavljanje gospodarske djelatnosti ili dijela gospodarske djelatnosti koja je predmet prenošenja.

Koncesionar je spreman za preuzimanje početkom idućeg mjeseca i naglašava kako su svi radnici dobrodošli.

FINANCIJSKA KONSTRUKCIJA

Financijska konstrukcija za projekt je zatvorena. Vlasnički kapital u iznosu oko 100 milijuna eura su osigurale tvrtke BBI (20 % udjela), ADPM (20 % udjela), TAV (15 % udjela), IFC (20 % udjela), Viadukt (5 % udjela) i novi partner u projektu, equity fond Marguerite (20 % udjela). U projektu su partneri četiri banke koje su osigurale kredite u ukupnom iznosu od oko 200 milijuna eura – EIB (Europska investicijska banka), IFC (Međunarodna financijska korporacija koja je dio Svjetske banke), UniCredit/ZABA i Deutsche Bank.

Od prvog su dana dioničari koncesionara uložili velike količine vlastitog novca u projekt Zračne luke Zagreb, pokazujući tako snažan interes za razvoj ove ključne investicije u Republici Hrvatskoj. Do današnjeg dana koncesionar je već platio 3 miijuna eura za troškove razvoja projekta.

Ti se troškovi odnose na izradu građevinskih studija (dizajneri, tehnički konzultanti), poslove koje su uglavnom izvodili hrvatski dizajneri i tehnički konzultanti, kao i na usluge pravnih i financijskih savjetnika u cilju zatvaranja financijske konstrukcije od 300 milijuna eura potrebnih za financiranje izgradnje novog putničkog terminala.

Uz to, ZAIC je osigurao bankovnu garanciju na 20 milijuna eura u korist Vlade Republike Hrvatske. Garanciju je izdala jedna od najbolje rangiranih francuskih banaka, BNP Paribas. Osim nje, imamo i garanciju na 75 milijuna eura koju su izdali dioničari koncesionara kako bi osigurali temeljni kapital koji će biti investiran u MZLZ, čime su ponovno dokazali svoju snažnu uključenost i predanost ovom projektu.

Vezano uz vaše pitanje oko dugovanja, oko 200.000 kuna iznosi dugovanje koncesionara prema ZLZ-u, a dogovoreno je da će svi računi biti plaćeni u trenutku preuzimanja.

RADOVI

Posjedujemo građevinsku i lokacijsku dozvolu. Završena su obvezna arheološka istraživanja, što nam omogućuje da napravimo potrebne pripremne radove na lokaciji, postavimo cijevi, platforme i zaštitnu ogradu te pripremimo područje i započnemo s izgradnjom pristupnih cesta. Veliki građevinski radovi će započeti odmah nakon zimskog perioda, odnosno u prvom kvartalu 2014. godine, ovisno o vremenskim uvjetima.

Novi putnički terminal primit će prve putnike 2016. godine, ali prije toga ćemo napraviti različita unaprjeđenja u postojećem terminalu, a odnosit će se na obnavljanje, modernizaciju i daljnje investicije u prostor za domaće i međunarodne letove.'

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook