Milijarde su propale, a i novi planovi restrukuriranja računaju na novac poreznih obveznika za spas brodogradnje.
Upitan do kad porezni obveznici moraju financirati rupu bez dna, ministar financija Zdravko Marić poručuje tek
„To je dobro pitanje, to je dobro pitanje“
Uljanik grupi je tako posljednjih 8 godina izdano jamstava u iznosu od 7,4 milijarde kuna. Do sada je na naplatu stiglo 2 milijarde i 300 tisuća kuna, a u najgorem slučaju iznos se penje na 4 milijarde i 300 tisuća kuna.
Nakon svega ministar zaključuje kako nam je sve ovo dobra lekcija. Na pitanje zašto se brodogradilišta ne ugase, ministar odgovara:
„Za dalje sigurno o tome treba na taj način razmišljati. Kamo sreće da se ta rasprava vodila prije“, kaže Marić.
Gdje je krenulo po zlu?
A gdje je krenulo po zlu? 2015. država izdaje jamstava za izgradnju deset novih brodova.
Radimir Čačić jasno zna tko je kriv - tadašnji ministar Ivan Vrdoljak, ali i svi iza njega koji su to potpisivali.
„Nije ni ministar financija bez grijeha, ministru je trebalo biti jasno i morao je inzistirati na analitici“, kaže Čačić.
Marić pak poručuje kako se može vidjeti da gradnja velikog broja brodova nije ni započela, a sredstva su već uložena.
„Ukupan iznos je milijarda i 750 milijuna kuna“, kazao je Marić.
Što smo mogli izgraditi za taj novac?
A za do sada plaćene 2 milijarde i 300 tisuća kuna mogao se izgraditi jedan Pelješki most Ili pak 80 vrtića ili 50 škola.
Sada se spas traži u australijskom poduzetniku, jučer je to bio Ukrajinac, a sve se svodi na manje brodogradilište, prenamjenu zemljišta u hotele i prodaju 3. maja.
I tako je Uljanik državni proračun iz sigurnog plusa doveo u crveno. A tek je pola računa došlo na naplatu.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr