Koja je vaša reakcija na prvi spomen digitalnog marketinga? Već dulji niz godina (posebno dugačak u razmjerima koji vrijede za Internet i sve digitalno) primarne su asocijacije na digitalni marketing uglavnom vezane uz oglašavanje na tražilicama, optimizaciju za tražilice ili pak kampanje na društvenim mrežama. No, kao što će se moći čuti na konferenciji "Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere", koja se u petak održava u Zagrebu a na koju dolaze ugledni svjetski i domaći predavači, trendovi već u 2016. pokazuju značajan odmak od toga.
Pet stvari na koje biste trebali obratiti pažnju planirate li u 2016. digitalnu marketinšku kampanju svakako su:
Podatkovna znanost i segmentacija korisnika: Koliko ste pažnje dosad poklanjali analitici podataka o vašim korisnicima, kupcima odnosno, primjerice, fanovima na društvenim mrežama? Jeste li se uopće time stizali baviti ili ste, s obzirom na širok doseg kampanja na društvenim mrežama, zaključili kako vam to nije potrebno? No, budući da je konkurencija u svojim marketinškim nastupima sve snažnija, postavlja se pitanja kako što bolje iskoristiti podatke koje već imate o svojim sadašnjim ili budućim korisnicima.
Što bolje odradite ovaj posao, lakše ćete im moći pristupiti. Trend u 2016. svakako će biti i na personaliziranom pristupu korisnicima, na priči "jedan na jedan" prema njima, a to bez ove segmentacije nećete moći odraditi. Tko će vam u tome pomoći ove godine? Podatkovni znanstvenici – osobe koje iz gomile podataka znaju "iščupati" i analizirati ono zaista relevantno za vaš posao i prateću marketinšku kampanju. Možda ćete analitikom ovih podataka saznati kako vas, primjerice, neki utjecajni korisnici planiraju napustiti.
Automatizacija marketinga: Čak i ukoliko niste tehnička osoba – da ne kažemo geek – na raspolaganju vam stoji sve veći broj alata pomoću kojih možete automatizirati svoje marketinške napore na digitalnim kanalima. Korištenjem ovih alata možete objediniti i bolje koordinirati kampanje koje, primjerice, uključuju personalizirane poruke elektroničke pošte, objave na društvenim mrežama, povlačenje podataka iz vaše baze korisnika i slično. U kombinaciji s već spomenutom podatkovnom znanošću i segmentacijom, automatizacija kampanja može vam pomoći da svoju sjajnu ideju provedete s velikom ciljanom grupom korisnika.
Oglašavanje kroz sadržaj – content marketing. Predviđamo da će u 2016. biti još teže na prvu loptu reći je li nešto dio marketinške kampanje ili druga vrsta sadržaja. Obični advertoriali više ne prolaze ili ih korisnici ne vole pa stoga niti ne čitaju – stoga će proizvodnja vlastitog, relevantnog i zanimljivog sadržaja koji nije isključivo oglas biti velik izazov za mnoge tvrtke. U najboljem slučaju, želite proizvesti sadržaj koji će se lako dijeliti po društvenim mrežama i koji će zainteresirati korisnike.
Prva godina za najnovije tehnologije: umjetna inteligencija (AI), virtualna stvarnost (VR), prepoznavanje govora, nosivi uređaji i 'Internet stvari' općenito (Internet of Things) možda još neće doživjeti svoju značajnu primjenu u marketinškim kampanjama ove godine, ali će zasigurno vidjeti prve pokušaje korištenja ovih tehnologija. Primjerice, sve se više priča o botovima – Facebook ih je upravo prošloga mjeseca implementirao u Messenger – koji će moći "preuzeti" i automatizirano odraditi dio inicijalnih, tipiziranih upita korisnika. Prva je to – i zasad ograničena – primjena umjetne inteligencije u digitalnom marketingu. Uređaji za VR, poput Facebookovog Oculus Rifta i HTC-ovog Vivea ove će godine postati dostupni širem krugu korisnika: razmišljate li već o tome kako će izgledati vaša kampanja u posve virtualnom svijetu gdje se zaista možete približiti svojim korisnicima?
Mobilne aplikacije: Ovo, naravno, nije ništa posebno novo, no u marketinškim se krugovima već neko vrijeme traži odgovor na pitanje što je sljedeća stvar koju će korisnici zdušno prigrliti. Posustaju li klasične društvene mreže i postaju li aplikacije sve važnije i kako integrirati mobilne aplikacije kao sastavni dio marketinških kampanja? Tvrtke već koriste ovaj konkretan kanal za promociju, iako po mnogim kriterijima on nije najbolje prilagođen tom zadatku. S druge strane, Google odnedavno preferira i usmjeravanjem prometa posebno nagrađuje mobilne stranice i mobilne aplikacije, "tjerajući" digitalne marketingaše da posebnu pažnju posvete upravo svojim kampanjama na mobilnim uređajima.
O svim ovim temama na predstojećoj konferenciji "Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere" govorit će najbolji svjetski i domaći stručnjaci za digitalni marketing poput, primjerice, Ire Kaufmana, Shagorike Heryani, Davora Runje, Velimira Žagara, Luke Abrusa i brojnih drugih. Za prijavu imate još samo ova dva dana pa, želite li saznati što će ove godine biti zaista "in" u digitalnom marketingu i kako ove trendove konkretno primijeniti – požurite!
Konferencija "Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere" prošle je godine bila iznimno dobro posjećena. I ove će se godine, u njezinom drugom izdanju, govoriti o aktualnim trendovima i dobrim strategijama u digitalnom marketingu. Kako digitalni marketing odavno više nije sinonim samo za oglašavanje na društvenim mrežama i tražilicama, tako će i teme na ovogodišnjoj konferenciji ići u smjeru pomaganja tvrtkama da provedu "digitalnu transformaciju" svojeg poslovanja. Socijalna fizika, prepoznavanje govora, podatkovna znanost i mnoge druge aktualne teme dio su sadržaja predstojeće konferencije. Mjesta na konferenciji još uvijek ima pa organizator, Visoko učilište Algebra, poziva sve zainteresirane da se čim prije prijave