Konkretno, prekršaj su uočili u 12,7 posto slučajeva. Oni su se, objavio je Državni inspektorat, najčešće odnosili na neisticanje cijena odnosno nepravilno isticanje cijena tijekom trajanja sniženja.
Među prekršajima su i neisticanje uvjeta prodaje, neisticanje obavijesti o podnošenju pisanog prigovora potrošača, a detektirali su i četiri slučaja nepoštene poslovne prakse trgovaca.
Inspektorat objašnjava koje tzv. nepoštene poslovne prakse su zatekli. Trgovci bi oglasili cijenu kao sniženu, a bila je riječ o redovnoj cijeni.
"Utvrđeno je zavaravanje potrošača odnosno isticanje određene pogodnosti u odnosu na cijenu proizvoda, odnosno oglašavanje prodaje po nižim cijenama iako se radilo o redovnoj cijeni proizvoda, pa stoga u takvim slučajevima potrošač ne ostvaruje pogodnost kupnje proizvoda po istaknutim sniženim cijenama u odnosu na cijenu proizvoda po kojoj se proizvod prodavao prije sezonskog sniženja", pojašnjavaju.
Neki od prekršaja su otklonjeni tijekom samog nadzora te se protiv trgovaca nije podnosio optužni prijedlog.
"Za sve ostale utvrđene prekršaje protiv počinitelja su poduzete zakonom propisane upravne i prekršajne mjere", dodaju.
Posebni oblici prodaje
Inspekcija je utvrđivala drže li se poslovni subjekti Zakona o zaštiti potrošača, odnosno onih dijelova koji uređuju posebne oblike prodaje u koju spadaju i zimska sniženje, te nepoštenu praksu.
Proizvod koji se prodaje u okviru sezonskog sniženja, mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen cijenom u redovnoj prodaji te novom, sniženom cijenom. Zimsko sezonsko sniženje počinje 27. prosinca, može trajati najdulje 60 dana.
"Istovremeno, ako se tijekom nadzora utvrdi da za proizvode koji su na sniženju ili drugom posebnom obliku prodaje, trgovac zavarava potrošače u pogledu cijene proizvoda ili načina na koji je ona izračunata, tada se radi o nepoštenoj poslovnoj praksi odnosno zavaravajućoj poslovnoj praksi trgovca", navode u i inspekroratu.