Ministar Kalmeta razljutio se na pitanja zašto je posao gradnje tunela dodijeljen Vijaduktu bez natječaja. Pa je onako ljutit rekao da će sada lijepo raspisati taj natječaj što bi značilo da će radovi stati, a bušenje tunela opet na čekanje, a natječaj bi mogao potrajati 45 dana i više. No, od kada se odron srušio pa dok se skoro 6 mjeseci čekalo rješenje kako ukloniti stijenu i što poduzeti, krenula je priča da se u pozadini odvija borba tko će dobiti taj posao i koliko velik će biti.
Na koncu je odlučeno neka stijena stoji gdje jest, a oni će je zaobići tunelom. Posao je eto bio dobio Vijadukt kojega smo često viđali i na autocesti. Tko li su njihovi podizvođači nismo provjeravali no sada se ne zna hoće li posao zadržati.
Posao po zakonu
Zašto je Vijadukt dobio posao bez natječaja, miriše li to opet na namještanje poslova, to smo pitali ministra prometa Božidara Kalmetu. Pitanje ga je prilično razljutilo, spreman je radove zaustaviti. 'Ja razmišljam i vjerojatno ću se popodne sastati sa vodstvom Hrvatskih cesta i reći kad je to tako gospodo izvolite provesti postupak javnog natječaja, onaj klasični, dakle minimum 45 dana', poručio je Kalmeta.
Kalmeta ističe da je čak i Odvjetništvo potvrdilo da je posao dodijeljen po zakonu. 'Sukladno zakonu o javnoj nabavi posao su dali pregovaračkim postupkom', ističe ministar. Vlada je zaključila da zbog mještana koji nemaju cestu i hitnosti sanacije ne treba natječaja ni biti. 'Namjerno su odugovlačili da bi ljude doveli pred svršen čin i rekli evo u tjesnacu smo sa vremenom i moramo', kaže Ivica Pančić iz SDP-a.
Tri dana kopanja
Vijadukt je svoje podizvođače već doveo na Biokovo, kopa se naveliko već treći dan. 'Mi samo radimo ne znamo kako su dobiveni radovi', kaže Darko Badinovec, voditelj gradilišta. Podsjetimo, odron se dogodio u listopadu prošle godine prije skoro pola godine. I ministar Kalmeta bio je u obilasku odrona na Biokovu. Mnogi su se smijali činjenici da svi stručnjaci ne znaju ukloniti te stijene.
Hrvatske ceste poručivale da je cijeli teren trusan pa bi nakon odronjenih stijena trebalo ukloniti i pola brda da novi dio ne padne na cestu. Zaključili su da je jeftiniji tunel. Iako mnogi primjećuju da je ulaz u tunel malo prije odrona , a izlaz malo iza odrona pa se pitaju zar se i nad ulazima u tunel i nad cestom ubuduće neće odranjati stijene. Odron Stupica očito će stvarati još dosta problema.