Prvo i osnovno pravilo štedljive, ujedno i sigurne vožnje je oprezno s papučicom gasa. Okretaje motora valja držati u optimalnom rasponu.
A gdje i ako je moguće, dobro je i voziti konstantnom brzinom.
Treba izbjegavati nagla ubrzavanja, kao i kočenja.
"Jer, pri takvim aktivnostima opterećenje motora i potrošnja goriva su ekstremni. Upravo zato što je u vrlo kratkom vremenu potrebno osigurati što veću snagu, odnosno intenzivno smanjivati snagu motora, što zahtijeva ekstremnu potrošnju", pojasnio je Sinan Alispahić iz HAK-a.
Česta pogreška koju vozači rade je vožnja ili kočenje u leru, misleći da se tako štedi gorivo.
Alispahić naglašava kako je, kad je automobil u neutralnom položaju, potrebno isključiti motor.
"Zato što je puno pametnije upravljati i koristiti stupanj prijenosa i otpustiti papučicu gasa i pustiti da se kotrlja, to je štednja", ističe.
Poželjno je u vožnji isprazniti prtljažnik jer svaka vožnja s nepotrebnim teretom u automobilu povećava potrošnju za oko pet posto.
Dobro je koristiti se sustavom automatskog isključivanja motora, čime se u gradskoj vožnji može znatno uštedjeti, no za taksiste to nije opcija.
I za upotrebu klime postoje određena pravila.
Na nižim brzinama propuh je štedljiviji od klimatizacijskog uređaja, sve do 90 kilometara na sat. Tada fizika nastupa na djelo.
Sinan Alispahić pojašnjava da vozači koriste klimatizaciju na način koji nije uputan, a to je do maksimuma. Istraživanja govore da je potrošnja goriva 10 posto veća ako se klima tako koristi.
Prvenstveno zbog sigurnosti, ali i potrošnje, i tlak u gumama mora biti optimalan, inače potrošnja raste za dva posto.
Pridržavajući se ovih uputa, dokazano je, s prosječnih 15 tisuća kilometara godišnje može se uštedjeti oko tisuću eura na gorivu. Nije sitnica, pogotovo u doba današnjih cijena.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr