U uvjetima kad se jedva vidi prst pred nosom voziti vlak pun putnika nije nimalo lako. 'Teška je orijentacija na pruzi, ne znate što je ispred vas. Znači vrlo težak osjećaj po magli vozit', ispričao je strojovođa Ivica Rihtarić.
A da vožnja vlakom može biti stresna uvjerila se i ekipa Dnevnika Nove TV. U uvjetima smanjene vidljivosti vlakovi voze punom brzinom, čak do 120 kilometara na sat. Na cestama u kontinentu vozi se sporije, ali ponekad može biti jednako stresno.
'Vrlo je gusta magla, usporava promet, kolnici su skliski, a na mostovima, nadvožnjacima i vijaduktima treba dodatno bit oprezan zbog mjestimičnog leda', kaže Ljiljana Cmrk iz Hrvatskih autocesta.
Pripremite vozilo za zimske uvjete
Zato je važno pripremiti vozilo za zimske uvjete, poštovati propise i prilagoditi brzinu uvjetima na cesti. U slučaju naglog usporavanja uključite sve pokazivače smjera, jer zbog izazivanja ovakvog lančanog sudara vozačima prijete i do 4 godine zatvora.
Problema ima i u zračnom prometu. No ipak manje. Od 9 velikih luka njih 7 zahvaljujući poziciji radi bez smetnji. U zagrebačkoj zračnoj luci gusta magla se ledi, a osječka zračna luka, kao i jučer kad zrakoplov Vlade nije mogao poletjeti, potpuno je pod bijelom zavjesom. Osijek ne može raditi, Pleso zahvaljujući naprednoj tehnologiji može.
Nažalost ne postoji tehnologija za uklanjanje magle koja već danima iritira kontinentalce. 'Maglovito i tmurno vrijeme zadržat će se barem do sredine tjedna. Negdje sredinom tjedna postoje naznake da će magle biti nešto manje. No to je još daleko', kaže Darijo Brzoja, prognostičar Nove TV. No daleko nije prvi ovogodišnji snijeg. Nakon magle vrlo brzo očekuju nas zimski uvjeti na cestama.