Pelješki most poprima konture

Ovo sve više nalikuje na most: Korona usporila gradnju, no Kinezi sada rade punom parom

U Hrvatskim cestama kažu da izvođač nastoji pojačanim kapacitetima umanjiti do sada evidentirano kašnjenje.

Epidemija koronavirusa pomutila je račune i na gradnji Pelješkog mosta. Ponešto ga je usporila, ali ne i zaustavila. Na najvećem hrvatskom gradilištu se radi punom parom, sve kako bi se nadoknadilo kašnjenje. 

Potvrđuju nam to i u Hrvatskim cestama.  

"Zbog prekida rada u proizvodnim pogonima u Kini, a koji je bio uvjetovan epidemijom Covid-19, te nemogućnošću odlaska nadzorne službe u te pogone, a što je u ovom trenutku riješeno, postoji određeno kašnjenje u sklopu projekta. Nastavno na isto, izvođač je angažirao dodatne kapacitete u cilju ubrzanja proizvodnje i isporuke konstrukcije, tako da se u naredna 2 mjeseca očekuje dolazak dva broda sa elementima", kažu nam u HC-u.

Jedan brod već je na putu i u luku Ploče trebao bi uploviti  8. listopada. Na drugom je počeo ukrcaj i taj bi na gradilištu trebao biti početkom studenog. 

"Izvođač nastoji pojačanim kapacitetima umanjiti do sada evidentirano kašnjenje", kažu u Hrvatskim cestama.  

No dodaju kako je, zbog epidemije, teško govoriti o rokovima i eventualnom kašnjenju te hoće li ona i dalje utjecati na gradnju.

"Sama projekcija projekta u planiranim stavkama nije u kašnjenju, budući da je ista bila šest mjeseci duža od ugovorene realizacije, iz razloga jer su kineski Izvođači radova ponudili na javnom nadmetanju šest mjeseci kraći rok izgradnje", navode u HC-u. 

Inače radovi na mostu izvode se u tri faze. Prva je montaža, odnosno zavarivanje segmenata rasponske konstrukcije na pelješkoj i kopnenoj strani, konkretno od upornjaka prema prvim kopnenim stupovima. Radi se i na montaži i betoniranju baznih segmenata rasponske konstrukcije na dva stupna mjesta u moru ibetoniranje segmenata pilona na dva stupna mjesta.

 

Povezane teme