Pitanje koje si postavljamo jest kako u ovim stresnim vremenima kreirati okruženje bez stresa za djelatnike u našoj firmi?
Jedna osoba ima sve odgovore.
Bježite od ljudi pod stresom - možete se zaraziti!
Upoznajte Barbaru Wright-Avlitis.
Bivša direktorica za rukovođenje i razvoj u tvrtki Novartis, Barbara Wright-Avlitis razvila je strategiju kojom kreiramo okruženje u kojem djelatnici sigurno i uspješno ostvaruju ciljeve poslovanja, a pri tom ostaju sretni i zadovoljni.
Barbara je jedna od glavnih govornika na Global HR Trends Summit 4 koje će se održati 22. rujna ove godine u Cineplexx Kaptol Centru u Zagrebu.
Barbara, ovog rujna posjetit ćete Zagreb kako biste sa svojim kolegama podijelili najnovija saznanja o poslovanju bez stresa. Možete li nam reći nešto više o svojem izlaganju?
Na putu do uspjeha susrećemo se s mnogim preprekama, a pri tom je bitno izbjeći stres. Da bismo to postigli trebamo postati svjesni. Svjesnost sprečava strest. Većina mojih kolega smatra da je za prevenciju stresa bitno štediti se na poslu, vježbati i pravilno se hraniti.
To su jako dobre metode kojima ćemo izbjeći stres ili postići mir, ali nažalost ni približno dovoljne da naprave promjene u cijeloj organizaciji.
Svjesnost koju gradim esencija je zdrave kulture tvrtke, okruženja bez stresa.
Treniram i potičem voditelje tvrtki da angažiraju svoje djelatnike te uspostave pravila diljem tvrtke koja će pomoći očuvati zdravo okruženje na radnom mjestu.
Moje izlaganje bazira se na istraživanju koje sam provela na 101. ispitaniku iz različitih kompanija s kojima sam surađivala, a koje su pridonijele boljem razumijevanju što voditelji tvrtki mogu učiniti da smanje stres na svojim radnim mjestima. Proučit ćemo istraživanje, diskutirati o nekim zanimljivim rezultatima koji su dobiveni te ćemo zaokružiti prezentaciju s par savjeta o tome kako se promiče zdravo poslovno okruženje u firmi te kako da djelatnici budu najučinkovitiji u svom poslu.
2. Kako ste se počeli baviti istraživanjem stresa na poslu?
Prije nego što odgovorim na to pitanje htjela bih napomenuti da postoje različite vrste stresa. Postoji i zdravi stres koji je dobar za nas, to je onaj pritisak koji osjećamo i koji nas tjera da radimo brže, bolje te da pobijedimo. Druga vrsta stresa je onaj koji ubija. To je onaj pritisak koji osjećamo, a ne vidimo rješenje na putu. Takav stres uzrokuje fizičku i psihičku iscrpljenost. Pod takvim stresom padamo u depresiju, ne cijenimo ništa i nismo zadovoljni sa svojim poslom.
Takva vrsta napora natjerala me da počinjem tražiti rješenja. Radila sam kao glavna direktorica za veliku financijsku instituciju kada su se srušila financijska tržišta. Svi smo radili jako naporno kako bi sačuvali kompaniju i pronašli rješenja za svoje klijente. Tada sam zamijetila kako su mnogi moji kolege pod ogromnim stresom, postajali su sve ljući, ciničniji, a neki su čak i oboljevali od teških bolesti.
Također, dogodilo se samoubojstvo, odlasci na bolovanja bez povratka na posao, odlasci bez ikakva upozorenja. Bilo je očito da se događa tragedija.
Osjećala sam se bespomoćno, nisam mogla zaustaviti plimu koja je gutala tvrtku u kojoj radim, a i mnoge ostale. Tvrtkom je vladao strah, a zlostavljači su samo čekali u uglovima kako bi se okoristili u vrijeme krize. Naravno, padao je moral, angažman zaposlenika.
Započela sam istraživanje u nadi da ću pronaći rješenje. Napisala sam disertaciju na temu: Kako izbjeći stres u poslovnom okruženju. Od tada je pomaganje organizacijama da steknu zdrave radne navike te stvore okruženje bez stresa na poslu postala moja strast.
4. Možete li podijeliti s nama neku jednostavnu strategiju za smanjivanje stresa na radnom mjestu?
Korak 1.
dobra strategija je poduzeti potrebne korake za prevenciju stresa i to kao tim. Naravno, svaki član tima dužan je voditi računa o vlastitom zdravlju te imati ispravan stav, no ako je radno mjesto to što dovodi do stresa tada je bitno provesti preventivne korake na poslu te se usredotočiti na to da stres ostane pozitivan, a ne destruktivan. Tim ili organizacija tada može:
Korak 2:
mjeriti trenutno “zdravlje” tima kako bi se ustanovilo da li je potrebno raditi više ili manje kako stres ne bi negativno utjecao na radnu okolinu. Kao tim otvoreno razgovarajte o tome što funkcionira, a što ne.
Korak 3:
nakon što se ustanovi kakvo je stanje tima, tim zajedno odlučuje u kojem okruženju žele raditi, gdje se najviše promiče okruženje bez stresa. Kada tim odluči, trenutno stanje uspoređuje se sa željenim stanjem te se odlučuje koje djelove je potrebno popraviti.
Korak 4:
savjetujte se s ostalim članovima tima te s nadležnima. Stvorite plan rada na koji način ćete stvoriti mirno okruženje te kako ga očuvati.
Korak 5:
svakih 6 do 7 mjeseci radite provjere kako tim napreduje i još bitnije, testirajte svakog pojedinog člana tima. Mjerite energiju i stav. Ako sve radite ispravno, primjetit ćete napredak u kvaliteti i izvedbi tima. Također počet ćete zamjećivati bolje raspoloženje na radnom mjestu u ponedjeljak nakon vikenda.
8. I na kraju par kratkih naputaka kako pobijediti stres?
Najvažniji naputak: ako ne volite svoj posao, što prije nađite onaj koji volite. Nitko ne može biti uspješan u poslu koji ne voli.
Budite svjesni svoje okoline i kako ona utječe na vas, te budite svjesni svojeg ponašanja i kako ono utječe na druge. Kontemplirajte i dokučite kako se osjećate te promijenite što je potrebno da bi se motivirali. Napunite baterije. Osjećajte zadovoljstvo na poslu.
Kada volite što radite, a k tome radite u okolini u kojoj ste prihvaćeni, u kojoj vas poštuju, posao se čini kao igra. Najveći pobjednik stresa – radite posao koji volite.
Želite li upoznati Barbaru i saznati više o njenim nevjerojatnim anti-stres tehnikama, prijavite se još danas za sudjelovanje na Global HR Trends Summit seminar koji će se održati 22. rujna u zagrebu.
Seminar organizira P World zajedno s partnerom Mojposao.com uz dnevnik.hr kao ekskluzivnog medijskog partnera.
Za prijavu i cijene molimo vas posjetite:
http://www.thepworld.com/pevents/event/79/global-hr-trends-summit-4
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook