Turizam kakav pamtimo odlazi u povijest. Pa tako više nije popularno mjesto za odmor tražiti u putničkoj agenciji.
U 21. stoljeću sve se radi online. Takve rezervacije bilježe pravu eksploziju. Zato i ne čudi što je ove godine za internet promidžbu naših ljepota izdvojeno više nego ikad - 15 i pol milijuna kuna. Kad srce kaže ljeto, a pustinjske temperature to i potvrde, srce kaže online booking. Klik mišem ispraznio je turističke agencije; rezervacija putovanja preselila se na 'mrežu svih mreža'.
'Dešava se prodajni boom u internet prodaji', rekao nam je Kristijan Grižetić iz adriatica.net grupe. U godini last minute aranžmana, i mlado, i staro zamjenjuje odlazak u agenciju tipkovnicom i mišem. 'Sto posto je siguran da će se kupovina obaviti na tragu maksimalnih sigurnosnih regula', kaže Kristijan. Naši turistički oci kao da su znali da će se u prvih pola godine nakupiti minusi i minusi pa se okrenuli internet promidžbi, majci online bookinga.
'Mi smo planirali potrošiti 15,5 milijuna kuna i to je porast od 72 posto za ovaj oblik oglašavanja u odnosu na 2009.', ističe Niko Bulić, direktor Glavnog ureda HTZ-a. 'Niti smo štedjeli, niti ćemo štedjeti!', dodaje ministar turizma Damir Bajs. Jasan je ministar, a kako i ne bi bio kada se 70 posto turista služi mišem za istraživanje odredišta. 'Moguće je da ove godine gotovo 200 milijuna ljudi samo preko Googlea dođe do informacija o Hrvatskoj kao poželjnoj destinaciji za ljetovanje', smatra Bajs.
Ministru nije bilo teško priznati da smo zemlja koja najviše ulaže u online promidžbu. Ako srpanj i kolovoz i ne pokažu pravo lice, ostaje utjeha da smo privukli pozornost na Hrvatsku. Pa makar i samo na internetu.