Hrvatske autoceste idu u ruke privatnom koncesionaru. Nove kilometre država će dati na upravljanje sljedećih 30 godina. 'Zadatak ove Vlade je da svu državnu imovinu stavi u optimalnu ekonomsku funkciju, da na njima zarađuje novac, a ne da gubi', rekao je premijer Milanović.
Novac od koncesijskog ugovora utrošio bi se za stabiliziranje javnog duga. 'Veljača, ožujak sljedeće godine, biti će spreman projekt monetizacije javnog duga. Naravno, ako će se zadovoljiti svi parametri koje će vlada postaviti pred budućeg konesionara', kaže ministar Hajdaš Dončić.
Onaj tko pobijedi, minimalno 2 i pol milijarde eura naknade, morat će uplatiti odmah. Dodatno će zaraditi i onaj tko državi ponudi svoje savjetodavne usluge. Vlada će ga
tražiti preko natječaja.
>> 'Vlada raspisuje natječaj za savjetnika koji će odlučivati o davanju autocesta u koncesiju'
'Ne postoji nitko pri zdravoj pameti na svijetu tko se bavi monetizacijom na razini nekoliko milijardi eura da to radi u kućnoj radinosti, nitko, pa ni Hrvatska', kaže potpredsjednik Čačić.
Do rujna bi trebao biti gotov i međunarodni natječaj za konzultante. Oni bi trebali ponuditi najbolja rješenja i analizu dionica, koje bi privatizirali.
Već navikli na skuplje cestarine, vozači su zabrinuti. Najjača oporbena stranka, novi Vladin plan privatizacije kritizira. 'Još jedna u nizu suludih odluka. Ovo je rasprodaja onog zadnjeg što nam je ostalo', rekao je Oleg Butković.
Prije konačnog potpisa ulagač će morati izračunati i komercijalnu isplativost posla. Smatra to bivši SDP-ov ministar i ekonomski stručnjak, Ljubo Jurčić. 'Ovdje se krije i drugi, politički problem o kojem ne razgovaramo. Postavlja se pitanje zašto bi netko drugi bolje upravljao cestama nego mi?, pita se Jurčić.
Oko 35 milijardi kuna u posljednjih je desetak godina uloženo u izgradnju autocesta. Devet europskih zemalja svoje je dionice privatiziralo.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.