Željeznica zemalja ex Jugoslavije

'Jugosfera' bi na godinu mogla donijeti 50 milijuna eura

Slika nije dostupna
Prvi put nakon rata zemlje bivše Jugoslavije opet se udružuju kako bi više zaradile od prometa. Hrvatska, Srbija i Slovenija oživljavaju mitsku željeznicu Orient Express, u želji da povrate gusti predratni promet i prometno ožive Slavoniju.

Hrvati, Srbi i Slovenci udružuju željeznice kako bi Mađarima oteli zaradu, koja je sada daleko na njihovoj strani. Jedinstvena kompanija rodit će se već za mjesec dana. Trebala bi donijeti bolji profit od povijesne europske trase roba Zapad - Istanbul. Ovakvu vrstu ekonomskog udruživanja zemalja bivše države jedan je britanski novinar već nazvao 'Jugosfera'.

'Ja mogu samo naglasiti da se ovdje radi o podržavanju zajedničke ideje odnosno zajedničkog nastupa triju željeznica Slovenije, Hrvatske i Srbije na zajedničkom tržištu, odnosno na 10. koridoru', rekao je Danijel Mileta, državni tajnik Ministarstva prometa.

Koridor 10 je pruga koja ide pravcem nekadašnjeg Orient Expressa i to iz zapadne Europe preko Ljubljane, Zagreba i Beograda do Istanbula. Tuda godišnje prođe oko 700 vlakova. No kroz Mađarsku, što je dulji put prema Istanbulu, ih prođe čak 7000. Ako Hrvatska, Srbija i Slovenija uspiju privući dio vlakova na svoje pruge, svaka od tih zemalja godišnje bi mogla zaraditi i do 50 milijuna eura.

>> Osniva se 'Željeznica Srba, Hrvata i Slovenaca'

'Privući ćemo ih ako vrijeme putovanja skratimo sa sadašnjih 60 na realnih 35- 40 sati, da roba prije dođe iz Istanbula i u Istanbul', rekao je Milutin Mrkonjić, srbijanski ministar infrastrukture, Vrijeme je novac a on se dugo godina na željeznici uglavnom gubio. Vrijeme da opet počne era zarađivanja.