Državna matura sjajan je alat koji ima zadatak objektivno vrednovati uspjeh učenika i na temelju toga davati preporuke kako unaprijediti srednjoškolsko obrazovanje, a stala je na pola puta, rekao je Jovanović na konferenciji za novinare u Ministarstvu. Nacionalni centar nije se potrudio vrednovati rezultate mature, provesti vanjsko vrednovanje srednjoškolskog obrazovanja i ponuditi rješenja kako promijeniti nastavne programe i metode poučavanja da bi rezultati na maturi bili bolji, a učenici imali kvalitetenije obrazovanje, dodao je.
Po njegovim riječima, strukovna matura potrebna je da bi se vrednovalo strukovno obrazovanje. Ako učenici strukovnih škola polažu nešto što nisu učili, onda državna matura nema smisla, a objema je cilj poboljšati kvalitetu gimnazijskog i strukovnog obrazovanja, ustvrdio je.
Jovanović ne očekuje probleme s ispitima iz ostalih predmeta na državnoj maturi i nada se da će učenici pokazati svoje znanje i upisati željeni fakultet, no smatra da se treba vidjeti zbog čega učenici pokazuju bolje znanje iz engleskog nego iz hrvatskog jezika. Očito nešto nije u redu ako učenici pokazuju loše rezultate na ispitu hrvatskog jezika, pa se treba napraviti analiza i vidjeti je li kriva škola, nastavnici, učitelji ili koncepcija testa, dodao je.
Ne slaže se s kritikama da se u krivo vrijeme 'poteže' pitanje državne mature. Svojim potezom Ministarstvo je umirilo maturante i poručilo im da se koncentriraju na preostale testove te da nitko neće biti oštećen ako je bilo problema s hrvatskim jezikom, rekao je. Upitan je li se stvorilo 'puno buke nizašto' s obzirom na to da su učenici s ogromnim postotkom točnosti riješili sporna pitanja, Jovanović je istaknuo da kao ministar nije htio dopustiti da greške kojih je u ispitu bilo ijednom djetetu onemoguće nastavak školovanja.
Ocijenio je deplasiranima tvrdnje da je Ministarstvo trebalo nešto poduzeti ranije s obzirom da je ono, podsjetio je, već najavljivalo da će analizirati rezultate državne mature s obzirom da to smatra najboljim putokazom kako promijeniti ono što se u školi uči i način na koji se poučava. Najavio je da će se, s obzirom na rezultate PISA istraživanja po kojima su hrvatski učenici među najlošijima u EU po razumijevanju čitanja, matematičkim i prirodoslovnim kompetencijama, tijekom lipnja organizirati ciklus okruglih stolova ne bi li se, u suradnji sa stručnjacima, krenulo u promjenu sadržaja školskih i nastavnih planova i programa.
Ministarstvo radi odgovorno, ima viziju, strategiju i ljude, a odluke koje donosi nemaju veze sa stranačkim zbivanjima i kampanjama, istaknuo je Jovanović. Svoj posao radimo na dobrobit učenika, studenata i sportaša, što podrazumijeva učitelje, nastavnike i sve u sustavu akademske zajednice, a neki sindikati očito ne razumiju da su u Ministarstvo došli ljudi kojima osobni i stranački interesi nisu prioritet, naglasio je.
Komentirajući pritužbe maturanata na paralelan sustav instrukcija, Jovanović je rekao bi se problem sivog tržišta instrukcija mogao riješiti organiziranjem sustava vršnjačke pomoći i dopunske nastave. Prema nekim podacima u Hrvatskoj više od 50 posto učenika ide na instrukcije, a naš ideal je Finska gdje ih ide manje od pet posto, rekao je Jovanović, dodavši da ćemo se, ukoliko se nešto ne napravi, približiti grčkom postotku od 80 posto djece koja idu na instrukcije.
Upitan je li ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanje Goran Sirovatka jedini koji će odgovarati zbog problema s državnom maturom, Jovanović je rekao kako je taj centar jedini odgovoran za provedbu državne mature i koncepciju testova državne mature, te će "za sve uspjehe dobiti pohvale, a za sve probleme i greške moraju snositi odgovornost". (Hina)
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.