Riječ je o hrvatskom proizvodu čije glavne dijelove proizvodi sam Končar, a u proizvodnju je uključeno i sto kooperanata. Posao je vrijedan milijardu i 630 milijuna kuna. Nažalost, ovi moderni novi vlakovi, svoju punu brzinu na hrvatskim prugama - ne mogu postići.
I deseti domaći vlak uskoro će na pruge. Ministar je zadovoljan zbog još jedne prilike za isticanje dobrih brojeva. 'Jedna dobra, lijepa, hrvatska priča što konačno i kroz statističke podatke dolazi do izražaja. Hrvatska radi, Hrvatska raste', rekao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.
Radi se, istaknuli su u Končaru, o najmodernijem vlaku koji zadovoljava sve EU standarde. Posebno ističu jednostavno spajanje tri kompozicije u jednu. 'To jako olakšava funkcioniranje u putničkom prijevoza. Spajanje i razdvajanje vlakova je jako simplicifirano', rekao je Darinko Bago, predsjednik uprave Končar - elektroindustrija.
Bivši radnici Gredelja prosvjedovali pred DORH-om i Uskokom
Uz vlakove za HŽ, Končar bi mogao raditi i za inozemstvo. 'Radi se o proizvodu na koji je proces ugovaranja jako dugačak, najčešće tri do pet godina. Mi imamo čitav niz kontakata i u regiji i malo šire', kaže Ivan Bahun, Končar - Električna vozila.
Novi poslovi donijeli bi još novih radnih mjesta. 'To uvijek znači nova zapošljavanja. I s ovim projektom je napravljen čitav niz novih zapošljavanja', dodaje Bahun. Novi vlakovi mogu postići brzinu od 160 kilometara na sat. No samo na rijetkim dionicama. Na relaciji između Zagreba i Vinkovaca ima mjesta gdje je brzina 160. No prosječna brzina gotovo je četverostruko niža.
'Prosječna brzina naših vlakova je 45 kilometara na sat, vrlo niska. Međutim, to je zbog stanja infrastrukture i na infrastrukturi je da se obnovi', rekao je Dražen Ratković iz HŽ - Putničkog prijevoza. A to naravno ovisi o sposobnosti da se osiguraju financije i povuku sredstva iz fondova EU. Za što očito nije bilo dovoljno volje i znanja.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook