Ako niste platili ratu za, primjerice, automobil ili telefon, izlažete se situaciji da vas nepoznata osoba počne uznemiravati te da vam pismenim putem prijeti da ukoliko ne podmiritie dugovanja 'to utječe na vaše poslovanje ili vam znatno oteža dobivanje kreditnih linija'.
U redakciju su nam se javili građani koji tvrde da su izloženi psihičkom maltretiranju kamatara koji u ime velikih tvrtki utjeruju dug.
Utjerivač duga napominje kako će dug, ukoliko ga ne bude mogao utjeriti, naplatiti sudskim putem. Stoga nije jasno čemu međufaza između naplate usluge i sudske potražnje za naplatom duga.
Ilija Rkman iz Udruge Potrošač tvrdi da se na ovaj način krše dva Zakona, Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o zaštiti osobnih podataka.
U Zakonu o zaštiti potrošača jasno stoji kako tvrtka kojoj ste dali svoje podatke, ne smije bez vaše pismene dozvole dati podatke trećoj strani, odnosno trgovac svoje prodajne uvjete mora jasno predočiti onome s kim sklapa ugovor.
Prema Zakonu o zaštiti osobnih podataka osobni podaci smiju se prikupljati i dalje obrađivati uz privolu ispitanika ili u slučaju određenih Zakonom.
'Ovakvu opomenu sigurno ne bih platio. Ukoliko sam dužan, prvo bih se izravno obratio osnovnoj instituciji koja mi je dala uslugu te nastojao s njom regulirati svoj dug', rekao je odvjetnik Veljko Miljević.
Cijelu emisiju '10 do 8' možete pogledati u priloženom videu.