Istražili smo

Je li ovo najljepši hrvatski grad s najgorom 'vizitkom'?

Internetske stranice turističkih zajednica ono su što potencijalni gosti prvo vide kada istražuju naše destinacije.

Kada dođete na stranice Turističke zajednice grada Korčule na prvi pogled vam se učini da ste na pravom mjestu za dobiti sve korisne informacije. No već idućim klikom shvatite da bi ova stranica mogla poslužiti kao izvanredan primjer kako internetska stranica, koja je zapravo ogledalo i posjetnica jednog turističkog grada, ne bi smjela izgledati!

Niti jedan link ne vodi nikamo, pa ako vas zanima smještaj ili gastro ponuda dobiti ćete praznu stranicu na kojoj piše: [an error occurred while processing this directive]. No tu nije kraj! TZ Grada Korčule na naslovnoj stranici ima, vjerovali ili ne, post od 15. prosinca 2008. godine čiji je naslov: Izdavanje knjige. Kada radoznalo kliknete na 'Saznaj više' da se teleportirate u povijest dobijete pogodite što: [an error occurred while processing this directive]!

Činjenica da ova stranica nema u ponudi niti jedan strani jezik onda ni ne čudi jer turist koji se na njoj nađe ionako nema što pročitati. Dobro, svatko tko zna hrvatski zato može čak na dva mjesta na naslovnoj stranici vidjeti tko je direktor TZ Grada Korčule, tko direktor ureda, a tko administrator-informator. Eto, bar imamo popis ljudi koji su dijelom odgovorni za ovo 'nešto', a što bi trebalo biti internetska stranica jednog prekrasnog grada koji živi od turizma.

Preko puta Korčule, u Orebiću, na poluotoku Pelješcu, potpuno drugačiji primjer. Mjesto koje ima 1.000 stanovnika manje ima gotovo za toliko puta bolju internetsku stranicu svoje Turstičke zajednice! U ponudi je 6 stranih jezika, mogu se skinuti karte pješačkih, planinarskih i biciklističkih staza, plan Orebića, karta Pelješca, popisi reda vožnji brodica i trajekata, a svim gostima su popisani najvažniji događaji i proslave.

Turistička zajednica Orebića ima i svoj profil na Facebooku koji je itekako aktivan i informacije nudi na engleskom jeziku, imaju svoj kanal na YouTubeu, a povezani su i s TripAdvisorom, nude QR kodove te su informacije o Orebiću objavili na Wikitravelu.

Turistička zajednica grada Hvara, grada koji je postao jedna od najomiljenijih destinacija stranih i domaćih gostiju, na internetskim stranicama nudi informacije na samo 3 strana jezika. Na naslovnoj stranici imaju članke koje su o Hvaru pisali strani mediji, no gotovo svi su još od prošlog ljeta pa bi u Turističkoj zajednici trebali pripaziti na ažurnost baš kao što to dobro rade na svom Facebook profilu. S obzirom da ih svako ljeto posjete mnoga poznata lica šteta je da nemaju nikakvu rubriku sa slavnima!

No za pohvalu je što Hvarani nude virtualnu šetnju gradom, interaktivnu mapu, popis svih događanja, detaljne biciklističke rute, informacije potrebne za nautičare ali i detalje oko toga kako uopće doći do Hvara.

Za razliku od Hvara, Turistička zajednica grada Visa ima pravu, šarenu i 'ljetnu' internetsku stranicu na kojoj se izmjenjuju naljepše fotografije otoka. Nihova Facebook stranica nije nimalo aktivna pa bi na tome trebali definitivno poraditi i povećati interakciju s gostima. Samo '5 talking about this' je doista loše. I da ne zaboravimo, stranicu nude samo na engleskom jeziku, pa bi je bilo dobro u budućnosti 'obogatiti'.

No Vis se potrudio da gosti zato na njihovim stranicama dobiju doista sve najvažnije informacije, pa i više od toga. Tako im se nudi rubrika ‘Info’ gdje imaju podatke čak i o kozmetičkim salonima, trgovinama i radnom vremenu, praonicama rublja, bankama, ribarnici.....

Dubrovnik - e njihova internetska stranica je za svaku pohvalu! Blog, Facebook, Twitter, Flickr, YouTube, newsletter - Turistička zajednica je doista dala sve od sebe i odlično iskoristila prednosti društvenih mreža i mogućnost za interakciju s gostima pa ih tako na svojim stranicama ujedno pozivaju da im se jave ukoliko imaju svoje zanimljive priče, videa i fotografije. 

Njihova stranica ima izbornik sa šest stranih jezika među kojima je čaki japanski! Na naslovnoj stranici je prva vijest - Jeremy Irons, poznati glumac koji je bio u Dubrovniku.  Za razliku od TZ Hvara, Dubrovnik objavom fotografija poznatih svjetskih zvjezda daje do znanja koliko su one važne za svjetsku promociju. 

Dubrovački tradicionalni nakit, domaći recepti....na stranici je i odlična rubrika 'Dubrovnik za...' u kojoj su rubrike o tome što raditi ondje preko zime, u proljeće ili u jesen te što vidjeti ako dođete samo na tri dana. No tu je i zanimljiva podrubrika 'Dubrovnik za vjenčanja' gdje piše da se ondje samo u ljeto 2009. vjenčalo 66 inozemnih parova! Kao i svi svjetski gradovi tako i Dubrovnik nudi posebnu karticu s različitim popustima, a internetska stranica nudi i link na mobilnu aplikaciju grada koju je skinulo više od 7.000 osoba.

A grad čija turistička zajednica ima više od 2.000 prijatelja na Facebooku je Zadar, a od 5. srpnja nude i mobilnu verziju svoje web stranice što je za svaku pohvalu. Za pohvalu je i stranica TZ Šibenika koja ima prijevod na čak 9 jezika te nudi virtualnu šetnju gradom. Ipak, Šibenika nema na niti jednoj društvenoj mreži što je velika šteta.

U Puli i dalje čestitaju Uskrs i Božić!

Internetskom stranicom TZ grada Pule predvaladava njihov prepoznatljiv logo, no sama stranica je pomalo konfuzna. Ima nekih odličnih sadržaja, poput viralne šetnje gradom pomoću vodiča ili panoramskog leta, no linkovi na te opcije su praktički izgubljeni u moru ostalih, ne baš smisleno, poredanih linkova. Pa se tako u toj rubrici 'Zanimljivosti' nalaze i natpisi: 'Sretan Uskrs!' ili pak 'Sretan Božić!', a primjerice najava za 9. Dane antike je odmah uz 'Kakvoću mora'.

Stranica je prevedena na 6 jezika, no baš poput Šibenika, Puležani nisu aktivni na niti jednoj društvenoj mreži. No zato je Zagreb svugdje: Facebok, Gogle+, Twitter, YouTube, Newsletter itd. Rekorder je s 14 stranih jezika, na koliko je prevedena stranica, a dostupne su i brojne aplikacije za mobitele.

Rubrika 'Multimedija' nudi pozadine za računalo, videa, 3D panorame, virtualnu šetnju, online kartu grada i različite brošure. A upravo ono što bi Hvar mogao iskoristiti je rubrika poznatih koju ima Zagreb na svojoj naslovnoj stranici. U njoj je po nekoliko rečenica slavnih osoba o tome kako im se svidio Zagreb što našoj metropoli donosi odličnu reklamu.

A kada na pravom mjestu imate sposobnog čovjeka, kao što je to direktorica TZ Malog Lošinja Đurđica Šimičić, koja je prije par godina izabrana i za najbolju direktoricu turističkih zajednica u Hrvatskoj, onda od vas i ne iznenađuje kada to mjesto ima i odličnu internetsku stranicu. Šest stranih jezika, interaktivna karta, sve najvažnije informacije, više od 20.000 likeova na Facebooku – dobar primjer kako uspješan tim ljudi može postići da iz godine u godinu ovaj jadranski biser ima sve više i više gostiju. Možda bi grad s početka ove priče mogao od njih nešto I naučiti. 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.