Autobus koji je prije nekoliko dana u Vrbovcu planuo dok je prevozio školarce, prekršio je zakon čim je stupio na cestu. Iako je bio tehnički ispravan, potvrdu o ispunjavanju uvjeta za autobuse kojima se prevoze djeca, nije imao. Tu potvrdu prijevoznicima izdaje centar za vozila Hrvatske na temelju strogog pravilnika koji propisuje ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Iz Ministarstva kažu, ovakve i slične prijestupe trebala bi sprječavati policija.
'Za neimanje Potvrde iz Pravilnika o uvjetima, koje moraju ispunjavati vozila za prijevoz djece, inspekcija cestovnog prometa Ministarstva prometa izvještava nadležnu policijsku upravu radi poduzimanja mjera iz njihove nadležnosti...spomenuti nadzor školskih autobusa spada u nadležnost MUP-a, a ne u nadležnost Inspekcije cestovnog prometa', stoji u priopćenju Ministarstva.
Osim vidljivih oznaka na prednjoj i stražnjoj strani, autobusi koji prevoze djecu između ostaloga morali bi biti opremljeni naslonima za glavu, sigurnosnim pojasima i naslonima za ruke. 1682 autobusa u Hrvatskoj ispunjavaju ove uvjete. Policija napominje da pozorno prati prekršitelje. 'Tijekom 2009., i 2010. je zbog članka 41. zakona o sigurnosti prometa na cestama sankcionirano 198 bili pravnih ili fizičkih osoba. Kazne se kreću u iznosu od pet do deset tisuća kuna', ističe Nikola Milas iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa.
Dok se ministarstva prepucavaju, stručnjaci upozoravaju, preuređivanje običnih autobusa u one za prijevoz djece, nije pravo rješenje. Trebalo bi slijediti svjetske trendove. 'Osnovni je problem što se u Hrvatskoj ne koriste tipska vozila za prijevoz djece. Dakle, koriste se obični autobusi koji se povremeno koriste za transport djece, a to je puno zahtjevniji prijevoz i trebaju vrijediti posebni standardi', smatra Željko Marušić.
Kako bi se izbjegli novi požari u autobusima punim djece, Marušić dodaje kako bi trebalo razmotriti i uvođenje novih zakonskih odredbi. Za takva vozila, sam prolaz na tehničkom pregledu ne bi trebao biti dovoljan. 'Nakon određenog vremena, nakon određene kilometraže mijenjaju se cijeli sustavi. Dakle, čak i ako je sve potpuno ispravno, moraju se preventivno mijenjati bitniji sustavi kako bi se u startu eliminirali ovakvi problemi', kaže Marušić. Studija o namjenskim autobusima u Hrvatskoj postoji, ali zasada je samo mrtvo slovo na papiru. Iz grupacije putničkog prometa pri hrvatskoj gospodarskoj komori, cijeli problem prijevoza djece nitko nije bio voljan komentirati.